28 Kasım 2019 Perşembe

ESKİ MİT MENSUBU NECDET KÜÇÜKTAŞKINER'İN SUSURLUK KOMİSYONUNA VERDİĞİ İFADESİ, BÖLÜM 2

ESKİ MİT MENSUBU NECDET KÜÇÜKTAŞKINER'İN  SUSURLUK KOMİSYONUNA VERDİĞİ İFADESİ, BÖLÜM 2



NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Simdi, bakin, ben diyorum ki, MIT'e sual soruyorum diyorum. Niçin açiklamiyorsunuz; MIT bana cevaben onu söylerken ilaveten sunu da ilave söylüyor. Diyor ki, biz bir müstesarligiz. Biz, açiklama yapma yetkisine sahip degiliz, biz, Basbakana bagliyiz. Basbakanlar da bugüne kadar hiçbir açiklama yapmadi.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Ama, 37 kisinin katili olarak MIT birinci isim olarak siz, teskilat olarak da MIT bugün simdi kamuoyunda biliniyor; bu da basit bir açiklamayiz, yasaya bagliyiz lafinin altinda gizlenmez. Siz de diyorsunuz ki, bunu CIA yapti diyorsunuz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1 Mayisi CIA yapti demiyorum.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - CIA'yi bunun içerisinde isi var diyorsunuz, parmagi var...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Önemli meseleler, CIA yapti demiyorum 1 Mayisi.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Çaglar'i yakaladik diyor ya, Çaglar'in CIA'yla ilişkisi oldugu için, CIA benden intikam aliyor gibi bir duygu var bende diyor.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Niye aliyor?..
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Çaglar'in CIA'yla iliskisi vardi, biz çikardik ortaya diyor.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben çikarmadim, ben Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisi operasyonunu yönettim, bunlari çikardim. Çaglar'i benden sonrakiler yakaladi, ben yakalamadim.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) Peki, ne alakasi var?..
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Efendim, bakin çok açik söylüyorum, bir daha öz cümle olarak, Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisi adinda Dogu Perinçek'in merkez komitesi baskani oldugu bir örgüt var. Ben bu örgütle ugrasiyoriim, bu örgütü desifre ediyorum ve mahkemeye veriyorum. Bunun sonradan daha çok sonraki operasyonlarda...
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - 1 Mayisi bu örgüt mü yapti acaba?
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1 Mayisi Maocularin yaptigi söylenir. Simdi, benim kanaatimi soruyorsunuz, kanaatim olarak arz edebilirim.DISK’e mensup millet toplanmis Taksim Meydaninin göde. Arkadan Maocu gruplar, bunlari hepimiz biliyoruz...
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Biz bilmiyoruz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Niye bilmiyorsunuz efendim...
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bilmiyoruz; biz orada 1 Mayistaydik, bizi kursunladilar.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Arkadan Maocu gruplar barikatlari yikarak gelmediler mi Fikri Bey?
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Evet.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Arkadan geliyorlar, gazetelerden ögrendik, orada degildim Baybaşin'in dedigi gibi. Geliyorlar adamlar saldiriyorlar, o arada bir tek kursun atiyor benim duydugum kadariyla. Bu kursunla bir polis memuru ölüyor,
37 kisi de kursunlarla degil de havasizliktan ölüyor, nefes alamamaktan ölüyor. DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Evet, birbirimizi çignedik.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Birbirlerini çigniyorlar, ölüyorlar. Simdi, burada çevirenler Maocu gruplar; ama, bu gruplar içerisinde Perinçek'in grubu var mi yok mu, ben bilmedigim bir seyde agir bir ithamda bulunamam, onlar bana yüklüyorlar; ama, ben onlara yükleyemem Perinçek yapti diye; bu saçma sapan bir düsünce olur.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Necdet Bey, diyorsunuz ki, benim anladigim kadariyla, ben CIA'nin Millî Istihbarat Teskilati içerisindeki uzantilarina bir çomak soktuk.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bir fark var, çok affedersiniz, Millî Istihbarat Teskilati içindeki uzantilarina ben çomak sokmadim, benden sonraki arkadaslar; yani, Hiram Beyle, Nuri Beyle operasyon yaptik. Ben, Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisi operasyonunu yürüttüm diyorum.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Ben, sizin ne demek istediginizi anladim Necdet Bey. Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisinin, Ferit Ilsever'in sifreli defterini...... Ve o sifreli defterde bir sürü insanlar vardi. Bunlarin arasinda yabancilarla olan baglantilari da tespit ettim; dolayisiyla, Türkiye'deki sol hareketlerden bir tanesinin yabanci istihbarat örgütleriyle iliskisinin olabilecegine dair bir ipucu yakaladim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Sual peydah oldu... Orada kesildi; çünkü, ben istifa edip ayrildim.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Bir ipucu yakaladim diyorsunuz, bunun arkasindan, benimle ilgili desifre ortaya çikti diyorsunuz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Benden intikam aldilar, ben bu örgütle ugrastigim için.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Sizden bu nedenle intikam aldilar diyorsunuz; ancak, bu olayin içinde Ferit Ilsever'in Aydınlık grubuyla, dolayisiyla 2000'e Dogru Dergisi diyelim, TIP'in dergisiyle olan baglantisi nedeniyle...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Yüzyil...
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - ...benim de istihbarat teskilatinin elemani oldugum ve özgeçmisimin oraya aktarilmasi suretiyle bunu da teyit ediyor diyorsunuz. Bu bilgileri veren Turan Çaglar diyorsunuz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Evet.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Millî Istihbarat Teskilatinin, sizin bu olaylari ortaya çikarmaniz nedeniyle, eger bir basariysa, Millî Istihbarat Teskilati da bu ülkenin hayrina çalisan bir teskilatsa...
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Ki, görev vermis.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Siz öyle diyorsunuz. Sizleri de bu ülkenin hayrina çalisan bir teskilat olarak pesinen kabul etmek mecburiyetindeyiz, çünkü, bizim ülkemizin teskilati; size ödül vermesi lazim gelirken, Turan, Çaglar gibi CIA lehine çalistigina dair süphelerimizin oldugunu iddia ettigimiz...
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Ve bilahare bundan yakalanan...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Yakalandi... Süphe degil, yakalandi.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Yakalanan bir sahsin, yine birileri tarafindan, tepeden giren birileri tarafindan serbest birakildigini, kendisinin de desifre edildigini söylüyorsunuz. Yani, ben burada, simdi, ya Turan Çaglar'a karsi Milli Istihbarat Teskilati samimî degil ya size karsi samimî degil. Iki ihtimal çikiyor.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Onu bilemiyorum.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Bunu bilmeniz lazim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Nasil bilirim ben?
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Olaylari yasayan, desifre edilen...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Hayir Beyefendi...
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Örgütün özelligi... Demek ki MIT'in özelligi bu...
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Ama, bunun cevaplanmasi lazim.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Ama, bir örgütün özelligi iste bu.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Yani, o zaman, ortaya öyle bir hadise çikiyor ki, hiç kusura bakmayin, Millî Istihbarat Teskilatini tamamen CIA'nin kontrolünde bir örgüt olarak anlatiyorsuriuz, lütfen yani.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hayir, öyle bir sey demiyorum.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Olaylari anlatim sekli...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Hayir efendim, yanlis anlasiliyor. Ben CIA kontrolünde demiyorum, CIA bu teskilatin içine sizmis, bilgi çaliyor diyorum. Arada daglar kadar fark var. Ben, sizin dediginizi burada söylersem, beni idamla yargilar adamlar ya... Nasil söyleyebilirim... MIT, CIA'in kontrolünde, böyle bir sey mümkün mü?
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Uzantilari var, bilgi çalanlari var...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Her servis digerine hulûl etmeye çalisiyor. KGB de hulûl eder, bilmem kim de...
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Sunun ortaya çikmasi gerekmez mi, siz, kendinizin sahsiniza yönelik olarak saldirilarin durmasi noktasinda Teoman Koçan'i beklemissiniz. Bir yazi alip, temiz bir eleman oldugunuzu ortaya koymak için, kamuoyuna açiklamayabilmek için ancak Teoman Koman'dan bir. yazi alabildim diyorsunuz. O aradaki dönemi nasil izah edeceksiniz?
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Onlari MIT'e sormak lazim. Ben, size Komisyon olarak bilgi veriyorum. Siz MIT'e sorun, niye açiklama yapmiyorlar.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Sizi sorgulama babinda degil, sizin o noktadaki kanaatinizi ögrenmek açisindan soruyorum. Millî Istihbarat Teskilati, bu olaylarin MIT ile ilgisi yoktur diye, devlet cinayet islemez diye en azindan Demirel'in bazi beyanatlari vardir, sizinle ilgili olarak öyle bir beyanat da verilmedigini söylüyorsunuz, hiçbir açiklama yapilmadigini söylüyorsunuz, açiklama yapilmaktan özellikle kaçinildigini söylüyorsunuz. O zaman, bütün bunlarin olus sekli itibariyle, getiriyorsunuz, Millî Istihbarat Teskilatinin içinde ajanlarin, yani, yabanci örgütlerin elemanlarinin bulundugunu söylüyorsunuz ki, her istihbarat örgütünde elemanlar bulunabilir. Simdi, yabanci örgütler MIT'in bir elemanini desifre etmek için ugrasirken, siz bu konularla ilgili olarak tespit ettiginiz isimleri desifre etme noktasinda veya bilgilendirme noktasinda su su su elemanlar CIA'nin kontrolündedir, sunlar sunlar diye, bu konuda elde ettiginiz bilgileri ulastirdiginiz bir makam var mi, oldu mu daha dogrusu? Iddiada bulunan insanin elinde bir delil bulunmasi lazim.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Münferit bir olaydan bahsediyor.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Bakin, ben münferit olaydan bahsettim.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Münferit olaylar bir sey... Yani, bir cinayet...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ama, siz, olayi, tamamen yanlis bir mecraya
soktunuz, özür dileyerek söylüyorum.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Sizin açinizdan yanlis mecra olabilir de, benim ulasmak istedigim...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Efendim, sual yanlis...
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Sizin ifadelerinizden, arkadasimizin dedigi...Ben de öyle anladim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Hayir öyle çikmiyor.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Çikiyor. Siz diyorsunuz ki, MIT'in içerisinde CIA'nin adami var.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim tarihimde tespit edildi, yakalandi diyorum, yani bunu inkâr edecek.
HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Hayir, tespit edilip yakalanan adam Çaglar, MIT'in adami degil. Çaglar askerî sirlari vermekten yakalandi.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Çaglar, MIT'in içerisinden bilgi çalmis.
BAŞKAN - Baybaşin olayina gelebilir miyiz?
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Gelemiyor bir türlü.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim sakladigimi tahmin ettiginiz bir sey mi var, ben önce onu bileyim. Ben, burada samimiyetle...
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Ben bir sey sormak istiyorum. Arkadaslarimiz da onu ariyorlar, sizin söylediginiz bir ifade, magdur durumdayim dediniz. Bir is yapmissiniz, bir örgütü yakalamissiniz; fakat, bu örgütün bir baska yabanci örgüt tarafindan bilgiyle desteklendigini söylüyorsunuz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bilgiyle desteklendigini, evet, bunu söylüyorum.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bu örgüt yakalandiktan sonra, size çok önemli bir iddiada, isnatta bulunuyor, bir sey yüklüyor. Bu çok önemli bir sey. Yani, sizin homoseksüel oldugunuzu ya da altin çaldiginizi...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Allah korusun, bir de onu söylerlerse intihar etmemiz lazim Fikri Bey.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Altin çaldiginizi söylemiyor da, onlardan daha tehlikeli -siz öyle dediginiz- ve daha büyük bir seyi sizin sirtiniza yüklüyor, 37 kisinin ölümü. Dolayisiyla, siz diyorsunuz ki, bu 37 kisinin ölümünü bana yüklüyor, ben de, MIT'e gidip beni kurtarin diyorum ama, MIT bana sahip çikmiyor, sahip çikacak hiçbir hareketin içerisine de girmiyor. Üstelik, benim yazihanemi de basiyorlar, bomba da atiyorlar dediniz. Buna ragmen, yani, can korkusu içerisindesiniz. Ama, bugüne kadar da bir sey olmamis, insallah bundan sonra da olmaz. Buna ragmen, siz, su anda 37 kisinin katili gözüküyorsunuz. Kendinizi aklamak için de tek söylediginiz, bana MIT'ten su belgeyi ver dediniz ya da çikip MIT, bu isi bu yapmadi demeniz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Davalar açtim Fikri Bey.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bir dakika... Burada MIT'in bir baska noktasi daha var. Size, sadece Necdet Bey olarak bu konuda isnatta bulunmuyorlar, MIT elemani Necdet diye bulunuyorlar.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Arkamda MIT ile beraber yapmisiz.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - 8 milyon liralik çeki alip, bu isi yaptiginiza varincaya kadar da kamuoyuna böyle bir yafta vuruyorlar. Biraz evvel de söyledim, bu olaylari yasayan insanlariz. Evet, 37 kisinin 36'si birbirinin üzerinde panikle ezildi; ama, kursunlar her taraftan geldi.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Duydugum kadariyla sonradan gelmis.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Her taraftan kursunlar geldi.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Siz oradaydiniz, ben yoktum çünkü, bilemiyorum.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Her taraftan kursunlar geldi, o panik, sadece atilan bir kursunla kaçma degil, nereye kaçacaklarini insanlar bilmedikleri için birbirlerini ezdiler.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Ben bilemiyorum, ben bir tek kursun atildi olarak biliyorum, açik söyleyeyim.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Simdi, bana bu 37 kisinin ölümün yüklemiş olsalar, bunu, ben yapmadigima dair yirtinirim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben de yirtindim. Davalar açtim. Dogu Perinçek aleyhine agir ceza mahkemesinde dava açtim.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - O baska...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Niye baska olsun. Iste, yirtiniyorum.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Izin verir misiniz?
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Beni kullanan ya da bir zamanlar o kuruma, hizmet ettigim kuruma yikarim ben bu isi yapmadim diye. Siz, bize bir seyi söylemeye çalisiyorsunuz, arkadasiniz da dogru ariladi aslinda. Biz, MIT degil, ama, CIA'nin kiskirttigi bir olayi bulduk, tesadüfen ben çözdüm...
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Öyle anladik, sözleriniz de öyle
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) ... ama, bunun acisini benden çikardilar.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -1 Mayis olayini mi?..
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Hayir, 1 Mayis olayi degil.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1 Mayis olayini ben çözmedim.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Bir dakika... Bizi bir dinler misiniz?.. Siz, sürekli kendinizi savunmadan, arkadaslarimizin söyledigini dinlemiyorsunuz, bu sekilde olmaz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben kendimi savunmuyorum ki...
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Izin verir misiniz?.. 1978 yilinda Taksimde bir olay oluyor, 37 kisi ölüyor. Siz, MIT'ten kaçta ayrildiniz.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1973'te ayrildim.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - 1973'te ayrildiniz. Aradan 5 sene geçiyor. 5 sene geçtikten sonra bir gazete bir yayim yapiyor, diyor ki, bunu avukat Necdet Bey...
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - 6-7 nci senede yayim yapiyor.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - 7.nci senede. Necdet Bey yapti MIT'in talimatiyla. Fikri Bey, önemli degil, 1 sene 5 sene meselesi degil. Simdi, diyorsunuz ki, MIT bu konuda açiklama yapmadi. Ben, MIT olsam yapmam. Niye yapmam; Necdet Bey bunu yapmadi demek, benim Necdet Bey ile iliskim var demektir. Çünkü siz istifa etmissiniz, ayrilmissiniz, teskilattan kopmussunuz. Ne diye sizi korusun. Burada, MIT, olsa olsa, belki kendisini savunurdu ben yapmadim diye. Sizi yine savunmasi mümkün degil; ama, bu arada sizin anlattiklarinizdan su çikti. Dediniz ki "ben, sizi, Komisyon olarak uyarmak istiyorum. Benim bu olaya adimin karistirilisinin sebebi, Çaglar'in Amerikan CIA lehine bilgi toplamasi, MIT'ten bilgi aktarmasi ve yaninda da bir MIT mensubunun bulunmasi, bunlarin suçüstü yakalanmasi. Peki, neden dolayi bu is buraya geldi?.. Daha evvel de, ben, Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisi olayinin sorusturmasini yaptim, bu adamlari çikardim, bu adamlarda Aydınlık ve saire o gazetelerle iliskili; yani, dolayli bir iliski kurarak CIA'nin sizi -burada ifadenizi suradan desifre ettirsek- hedefledigi ve hatta Sayin Valimin çok güzel bir sorusu oldu "bugüne bunu nasil getirdiniz" dedigi zaman, iste o zaman bana onu yapan, bugün de ihtimal olabilir ki, belki bu olaylara da parmak atmistir. Bir de misal verdiniz, terim kullandiniz dediniz ki "destebilizasyon olayindan kaynaklaniyor." Simdi bunlari söyledikten sonra arkadasimizin sorusu nereden çikti olur mu, soru gayet yerinde.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Sevgili Bakanim, aslinda sizin kadar açik olamadim.
YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Estagfurullah. Yani "hayir öyle demedim" diyor da, onun için söylüyorum; biz 9 kisi dinliyoruz burada.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Öyle demedim demiyorum ki, 1973'te teskilattan ayrildim, Turan Çaglar'i ben yakalamadim diyorum. Bunu anlatamiyorum. Turan Çaglar'i ben yakalamadim ki efendim! Bakiniz, Sayin Valim, 1973'te teskilattan ayriliyorum, 1978'de bu adanlar beni nesrediyorlar. Ben, 1973 senesine kadarki operasyonlarda veya 1971- 1972'de CIA tarafindan desteklendigini, sonradan ögrendigim bir örgütü desifre ettigim için benden intikam aliyorlar. Ben onu diyorum.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Çok iyi anliyorum.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Benden sonra, 1973'ten sonra operasyonlar devam ediyor, Turan Çaglar yakalaniyor. Bunlari ben bilemem ki, bunlari ben duyuyorum, duyumlarimi söylüyorum. Su söyle olmustur, böyle olmustur demem için, benim MIT'in içinde olmam lazim o tarihte, nereden bileyim ki.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - O olaylarla ilgili degildi sorum. Orada bireysel boyutundan alip toplumsal boyutuna getirdiginizde, bakin çok önemli seyler var. Sadece, bireylerle, kurumlarla, kuruluslarla is çerçevelenmedi, is baska yere çikti; dogrudan dogruya, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin geçmisi ve gelecegi batida yargilanmak... Dedimki, acaba, yabanci entelajans servislerinin, olayin bu boyuta gelmesinde bir katkisi var mi, böyle geçmisteki bilgilerinizle bunu degerlendirebiliyor musunuz, bilgi, bulgu degil. Bugün, Türk Bayragini koyuyor, üzerine enjeksiyonu koyuyor yani. Bugün Türkiye Cumhuriyeti Devleti terörist devlet olma noktasina dogru götürülüyor. Bunu ne yapiyoruz; Türkiye'de her yerde bunlar konusuluyor. Benim sorum oydu. Yani bireysel bir olay böyle ciddi bir boyuta gelirse, bugünkü meselede bu katki olabilir mi, tereddüdüm oldu, onun için...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Siz, benim bu konudaki tahminimi soruyorsunuz.
MAHMUT YILBA.S {Van) - Degerlendirmenizi soruyorum.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yorum olarak, ben, Tabii ki, istihbaratta çalismis eski bir kisi ve bazi olaylari bizzat yasamis kisi olarak, tahminlere dayanan bir degerlendirme yapabilirim.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Bakiniz, kayitlara geçiyor, sizin bu yorumunuzu ben bir yerde bir vesileyle televizyonda dinledim; yani, size bir firsat, buyurun o yorumunuzu burada da yapin demeye getiriyorum.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim tahminim ve yorumum sudur: Her istihbarat teskilati digerinin içine sizmaya çalisir ve istihbarat teskilatlari digerinin içine sizdigi zaman, bazen provokasyonlar da yaparlar ve Millî Istihbarat Teskilati içerisine benim o tarihlerde bulundugum, çalisma yaptigim tarihlerden çok sonraki tarihlerde sizmalar olmustur. Bu sizmalar Turan Çaglar operasyonuyla ortaya çikmistir. Dolayisiyla, bu sizmalar o tarihlerde olmussa, bu tarihlerde de olabilir, bundan 15 sene sonra yine olabilir diyorum. Yani, çok net bir sekilde... Onun için, biz, mademki, sizler Meclisin degerli üyelerisiniz, sizlere -benim özür dileyerek hoca gibi bu konuda bilgi vermem çok tuhaf olur; ama, ben, basimdan geçmis canli bir olayi size burada arz ediyorum ve diyorum ki, ben bu olaylari yasadim, benden sonra arkadaslarim yasadilar, Mehmet Eymür filan gelip burada bilgi vermediler mi, bu konulari anlatmalari lazim, Turan Çaglar olayi çok önemli bir olaydir. Bu olayi da herkesin bilmesi gerekir. Zira, bu bir misaldir. Bugün, MIT'in içinde bir oyun oynanirsa yabanci servisler tarafindan, zavalli MIT bunun günahini çekiyor, faturasini MIT ödemek zorunda kaliyor. Bunu net bir biçimde arz ediyorum. Demin bunlari söyledim ben.
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Ben, sahsen mesajimi aldim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - MIT provoke edildi. MIT bundan sonra da provoke edilir, Emniyette provoke edilir, Millî Savunma da, her yer edilir.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Sizin, İstanbul Hukuk Fakültesindeki olaylarla ilginiz var mi, onu da söylüyorlar.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hangi olaylar?..
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bu bomba, 16 Marttaki...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yok, onu hiç kimse söylemedi.
DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Yaniliyor muyum?!.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yaniliyorsunuz. Benim hakkimda itham 1 Mayis olaylari, ondan sonra Baybaşin olayidir.
BAŞKAN - Necdet Bey, siz, bu 1 Mayisla ilgili epeyce bir açiklamada bulundunuz, dosya da var, dosyayi bize vereceksiniz, Tabii degerlendirecegiz. Bizim sizden ricamiz, su Baybaşin ile ilgili?..
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bunlari da, ben, Cumhuriyet Gazetesiyle ilgili sikâyetlerimi de arz edeyim. BAŞKAN - Onlari...
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Çok özet olarak Baybaşin olayini... Affedersiniz Sayin Valim, son olay net olarak anlasildi mi acaba?
MAHMUT YILBAŞ (Van) - Ben sahsen mesajimi aldim.
NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben diyorum ki, benim tahminim budur; eskiden olmustur, bugün de olabilir.


***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder