10 Ekim 2017 Salı

48 CELSE DURUŞMA TUTANAĞI BÖLÜM 7


48 CELSE  DURUŞMA TUTANAĞI BÖLÜM 7

Mahkeme Başkanı " el konulan tüfek, bıçaklar soruldu size Ava giderim, ava merakım var, numune olarak geldi. 4 adet fişek ise evimizde daha önce kalan ruhsatlı silaha aittir. Belgeler sorulmuş size askeri personele ait telefon bilgilerini ne amaçla bulundurulduğu soruldu size Televizyoncu olduğumuz için askeri personele daha rahat ulaşabilmek için yönetim kurulu üyesi generallerden birisi getirdi. Ancak hangisi getirdiğini bilmiyorum. Bunlar yasak bilgiler değildir”
Sanık Hayrettin Ertekin " açıkladım Ceyhun paşanın düğün davetiyesi kızının şeyinde sekreterimizin bu davetiyeleri yazdığında toplu olarak masaları ordu evinde masaların yerleşimlerini yapınca aramış paşam sizi hangi masaya koyuyum diye o telefonlardır yazılmış o düğüne davetli olan generallerin telefonlarıdır yasak falan değildir
Mahkeme Başkanı " Gültekin Keskin ve Gülten Tatar isimli bayanlar  bunları açıkladınız onları ne şekilde kaldığı bilgisayar ve cd’ler sorulmuş bu el konulan  cd, hardisklerde neler olduğu soruldu size Bu adres kiracım olan şimdi Şişli Sercevizler caddesi Saadet apartman numara 69’da bulanan eşyalar arasında “
Sanık Hayrettin Ertekin " o evin mülkü benim efendim “
Mahkeme Başkanı " bu adres kiracım olan Fevzi BIYIKLI' ya aittir. Fevzi BIYIKLI benim akrabamdır. Yurt dışından ithalat yapar. Kendisi elektrik elektronik üzerine iş yapar. Şu anda Çin de olduğunu biliyorum. Evin anahtarı bendede var”
Sanık Hayrettin Ertekin " akrabam değil efendim akrabam yazmışlar oraya kardeşi benim arkadaşımdır” 
Mahkeme Başkanı " Evin anahtarı bende de var  Ben bazen giderim ancak kullanmam demişsin”
Sanık Hayrettin Ertekin " kardeşi polis memurudur Ankara’da anahtarının bana bırakmasının sebebi şuydu bana değil daha doğrusu arabaya bırakmışlar kardeşi gelir ise anahtarı verilsin diye bırakmışlar o günde evdeki çalışan dedi ki Şişlideki evin anahtarı arabada istiyorsanız gidip kapıyı kırmayın anahtarın arabada olduğunu ben biliyorum Hayrettin bey bilmiyor dedi ve anahtarı verdiler”
Mahkeme Başkanı " gizli kamera sistemi varmış orda onların alım satımını yani italatını yapıyoruz Onlardan  iki  tane  değil  bolca  vardır, bunlar   numunedir  
Sanık Hayrettin Ertekin " fuarda topladığım elektirik, elktronik vaylis kameralar “
Mahkeme Başkanı "yine orda bulunan eşyalardan kelepçe, demir ve diğer metalyellerin ne amaçla bulunduğu soruldu size Bunların hepsini Çinden italatını yapıyoruz. Çinde fuarlarda topladığımız numunelerdir dediniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " efendim o evdekiler değil bunları bana nerde bulduğunu evde bulunduğunu söylüyorlar ama ben benim evim anlıyorum benim çünkü alıp götürdüler acaba böyle bir şey ben açmadım bavulumu “
Mahkeme Başkanı " yani bunlar sizin evinizden değil bu adreste bulunanlar eşyalar dediniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " adreste bulunmuş sonra benim evimde eğer böyle bir şey bavulumu açtılar baktılarsa fuarda gezerken ne aldığınızı fark etmiyorsunuz çünkü bir hafta her gün bir şey alıyorsunuz yeni model, yeni numuler alıyorsunuz bavulumuzu açmış olabilirler diye düşündüm ama bavulumuzu açmamışlar bu şişli’deki evde bunlar bulunmuş benimle ilgisi yok bunların”
Mahkeme Başkanı " Sinanpaşa mahallesi köy içi caddesi gürün pasajı Kat 2, Numara 5 burası Bu iş yerini İtalyan ortağım olan Tony VERGOVİÇ ile ortak kullanırız. Birde yan taraf da bir oda var. Bulgaristan da bulunan şirketimin müdürü olan İlyas KOCAASLAN kullanır. Buralarda herhangi bir suç unsuru yoktur. Yalnız atölye kısmında bulunan Glock marka tabanca Abdulmuttalip TUNÇ' a aittir”
Sanık Hayrettin Ertekin " o kat efendim komplo bir kattır orada ayrı ayrı odalar var iki kattır orası en üst katta benim bir ofisim var onun altında bölünmüş şirketlerin bölünmüş odaları var abimin, çağrı oğlumun ofisi var birde küçük bir oda var orda sağ tarafta dışarı bakan orada küçük atölye Abdullmuttalip Tonçer ve iki kişi yanında çalışan o çalışanların ismini bilmiyorum onların kuyumcu tamiri yaptıkları bir atölyedir yani benim orayla bir ilgim yok “
Mahkeme Başkanı "bilgisayar, harddisk, disket ve cd'ler Suç unsuru yoktur bana sormuş olduğun malzemelerin tamamı bana aittir suç unsuru yoktur demişsin dokümanlar tek tek el konulan belgeler tek tek okunmuş size  Ajandalar bana aittir. Zaten kime ait olduğu ön yüzünde yazar. Necip HABLEMİTOĞLU ile ilgili belgeyi internetten aldım. Bu dokümanların çoğu internetten mail adresime gelen dokümanlardır. Lüzum gördüklerimi print etmiş olabilirim demişsin”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur efendim”
Mahkeme Başkanı "telsizler sorulmuş tabancalar mermiler sorulmuş Bu tabancalar kuru sıkıdır şirkete aittir. Bir tanesi antikadır. Çalışmaz. Azerbaycan ülkesinden getirdim Fişekler kuru sıkıdır. 50 adet fişek Ali ye aittir. Telsizlerin iki tanesi kendi aralarında konuşan tolki tolki dir. iki tane ticari teknem vardır, bunlar için bulundururum. Hiçbiri çıkışı yoktur. Bir tanesi de hava raporu içindir. Gemilerde bulundurulması gereken telsizlerdir. Ruhsalı da vardır demişsiniz “
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur efendim takdim ettim yüce mahkemenize”
Mahkeme Başkanı " cep telefonları sim kartlar sorulmuş size her halde kaç tane var burada 10-15 tane kart var Cep telefonu ve sim kartlar bana aittir. Çalışanlar Anadoluya giderken hepsine
telefon veriyoruz. Onun için bulundurmaktayım dediniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " anadoluya giden çantacılara telefon verilir ve bir birleri arasında konuşsun diye avea’dan alınmış irtibatlı olsun diye ucuz konuşuluyor kendi aralarında bunlar anadolunun çeşitli yerlerine dağılırlar bu dağıldıklarında ellerinde çantayla kuyumcu mağazalarına altın satarlar ve bu insanların kullandığı telefonların hepsini toplamışlar efendim çalışanların “
Mahkeme Başkanı " tarihi eser konusunda sorulmuş işte bazı materyaller bunların hiçbiri tarihi eser değildir. Vitrin süsüdür dediniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " aynen öyle efendim”
Mahkeme Başkanı "bir bilgisayar bulunmuş Nisbetiye caddesi Arzu 1 apartman numara 2’de bulunan bilgisayar buda eşime aittir. Meltem PAÇACI ERTEKİN' e aittir dediniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " efendim daha önce nişanlımdı biz cezaevinde evlendik o işyerine de gidip arama yapmışlar ben onu daha sonra öğrendim cezaevinde öğrendim ordaki bilgisayarlara el koymuş iade etmişler kendileri talep etmiş iade etmiş,”
Mahkeme Başkanı " emniyet ifadeniz bitti diğer ifadelerini öğleden sonra,  
Duruşmaya saat 14.00’e kadar ara verildi,
Duruşmaya kaldığı yerden devam olundu,
Bu arada bir kısım sanıklar müdafilerinden Av. İsmet Koç, Yusuf Utku Tekayak, Nevzat Çetin ve Fatih Volkan’ın geldikleri görülmekle huzurdaki yerlerine alındı. 
Sanık Hayrettin Ertekin huzura alındı. 
Sanık Hayrettin Ertekin sorgu ve savunmasına devamla:
Mahkeme Başkanı "Klasör 127 Dizi 268’deki savcılık ifadesi okundu 
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur sayın başkanım hepsini kabul ediyorum hakim ve savcılık ifadelerinin tamamını kabul ediyorum ben imzaladım ve ben kendim bizzat avukatım yanında o ifadeleri tekrar ettim doğru ifadem tam ifadem savcılık ve hakim ifadesidir.
Mahkeme Başkanı" Muzaffer Tekin ile ilgili açıklama, Tuncay Güney’i tanıyıp tanımadığınız soruldu”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur başkanım”
Mahkeme Başkanı" iyi hayırlı akşamlar diye Ölü Kürt Türkiye’den sms okundu size “
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur başkanım”
Mahkeme Başkanı " Güler Kömürcü’nün yaptığı şeye açıklamanız var”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur başkanım”
Mahkeme Başkanı " Yalçın Özçer  ile yaptığınız görüşme, Emre Gülaltay ile yaptığınız görüşme hepsini tek tek açıkladınız “
Sanık Hayrettin Ertekin "hepsine açıklama getirdim savunmamda “
Mahkeme Başkanı " demin okuduğunuz şeyde Ayhan Daşkın  ile yaptığınız görüşme komutanlar şeyin Köksal beyle görüşülecek diyecekleri şeye  sorulmuş size, Ben orada komutanlardan bir araya gelecekler anlamında avukatlar için söyledim diyorsun avukatlarla buluşup mahkemeye nasıl dilekçe avukatla burda buluşup mahkemeye nasıl dilekçe yazılacaksa yazmalarını söyledim “
Sanık Hayrettin Ertekin " evet efendim avukatlar emekli hakim Levent Göktaş’ın Ankara’daki, genelkurmaydaki dosyasıyla ilgili avukatlar bir araya gelecekler mahkemeye dilekçe vereceklerini söyledi bana Levent Göktaş albayım bende Ayhan Daşkın’a Ayhancığım Çin’deydim o zaman konuşma yapıldığında Ayhancığım avukat arkadaşlar görüşecekler dilekçe hazırlayıp mahkemeye verecekler neden iddianamenin henüz çıkmadığını ve onunla ilgili siz lütfen avukatlarla görüşün dedim avukatlarda görüş dediğim avukatın Mustafa Levent Göktaş’dır o davayı takip eden Ankara Genelkurmay askeri mahkemesinde görülen davadır sayın başkanım  o başka bir dava değildir yanlışlık var orada “
Mahkeme Başkanı " Köksal bey’le”
Sanık Hayrettin Ertekin " Köksal hakim binbaşı “
Mahkeme Başkanı " Köktaş bey mi olacak  bu”
Sanık Hayrettin Ertekin " evet efendim”
Mahkeme Başkanı " yanlış mı yazılmış “
Sanık Hayrettin Ertekin " yanlış yazılmış sayın başkanım  bunu tefa ediyorum lütfen neden burada alınganlık gösteriyorsunuz sizinle hiçbir ilgisi yok “
Mahkeme Başkanı " efendim hiç alınganlık, hakim alınganlık göstermez, doğruyu bulmak zorundadır hakim onun için sesleniyorum, ancak buradaki ifade sizin ifadenizle tutmuyor yani””
Sanık Hayrettin Ertekin " yanlış yazılmış efendim, yanlış yazılmış bu Ankara’daki dava kendisinin askerlikten ayrıldığını “
Mahkeme Başkanı " kaset orda dinledik kaseti, kaset orda dinleme kaseti dinledik yani kulağımızla da dinledik onu “
Sanık Hayrettin Ertekin " tamam başkanım herhangi bir durum var mı orda bir kimseyi suçlayıcı “
Mahkeme Başkanı " efendim nasıl suçlayabilirsin, nasıl suçlayabilirisin”
Sanık Hayrettin Ertekin" suçlu yok öyle bir şey kimseyi suçlamam zaten öyle bir niyetim olmaz”
Mahkeme Başkanı " ama orda da Göktaş değil yani, bu onu açıklıyorum sana”
Sanık Hayrettin Ertekin " hayır Göktaş avukat efendim Göktaş avukat Mustafa Levent Göktaş avukat şu an tutuklu bizim bu davadan bizim yanımızda tutuklu bu Ayhan Daşkın’ın avukatı sayın başkanım  dosyayı getirttirelim “
Mahkeme Başkanı " kaseti dinledik dedik sana, mahkeme kaseti dinledi kaseti denlendiğin kaseti dinledi mahkeme, orda aynen burda konuşulan şekilde yazıyor Göktaş falan yazmıyor yani orda konuşulanda aynı burada yazıldığı gibi “
Sanık Hayrettin Ertekin " sayın başkanım  şu konuşulanları bir daha tekrar eder misiniz ben burada bir karışıklık var, bu hangi konuşma olduğunu ben bilmiyorum “
Mahkeme Başkanı " 02.01.2008 tarihli konuşma, Ayhan Daşkın’la yaptığınız görüşme “
Sanık Hayrettin Ertekin " Ayhan Daşkın’la ben her gün üç kere dört kere konuşurum sayın başkanım “
Mahkeme Başkanı " emniyet demin okuduğum ifade size orda savcılıkta tek tek 13.11, 16.11 ,26.11, 07.12, 20.11, 30.11, yani kişilerle yaptığınız konuşmalar tek tek ayrı ayrı okunup soruldu size hepsine cevaplar vermişsiniz”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur başkanım”
Mahkeme Başkanı " Bulunan malzemelerle ilgili şey yaptılar bunların hepsi doğru mu yani savcılıkta”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur bütün savcılıkta verdiğim ifadeler “
Mahkeme Başkanı " 13 sayfalık bir ifadeniz var tamamı doğru”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğru tamamı doğrudur”
Mahkeme Başkanı " sanığa hakim ifadesi okundu soruldu”
Sanık Hayrettin Ertekin " hepsi doğrudur”
Mahkeme Başkanı " bu malzemeler ve eski eserlerle ilgili bilirkişi raporları da okundu size onlar doğrudur diyorsunuz ancak eski eser niteliğinde değildir “
Sanık Hayrettin Ertekin " değildir efendim, onları yeniden ekspertiz yaptıracağız, onlar hiçbiri tarihi eser değildir”
Mahkeme Başkanı " hiç biri değildir dediniz ifadenizde de var doğru”
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur başkanım”
Mahkeme Başkanı " bunlara ekleyeceğiniz başka bir şey var mı?”
Sanık Hayrettin Ertekin " yok efendim”
Mahkeme Başkanı " Nüfus kaydı okundu soruldu “
Sanık Hayrettin Ertekin " doğrudur”
Mahkeme Başkanı " savcı bey var mı ekleyeceğiniz bir şey,
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "sayın başkanım müsaadenizle birkaç soru sormak istiyoruz “
Mahkeme Başkanı " buyurun buyurun”
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "Sanık Hayrettin Ertekin hepimizin malum olduğu üzere burada görülmekte olan davada, bir çok faali meçhul olay veya olayların arkasında kimlerin yer aldığı konuları gündeme gelmektedir. Ceza yargılamasında amaç maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasıdır. Ergenekon terör örgütü ve üyelerinin gerçekleştirdiği eylemler ve bu eylemlere kim ne şekilde katıldığı konusunda bilginiz var mıdır. Varsa huzurda açıklar mısınız?”
Sanık Hayrettin Ertekin "ben bu örgütü sizin odanıza gelince öğrendim böyle bir örgüt kurduğunuzu böyle bir örgütün olduğuna inanmıyorum, böyle bir örgütünde olmadığına da göre bir eyleminde olduğuna inanmıyorum böyle bir eylemi bilebilecek ben değilim devletin güvenlik güçleri, mahkemelerdir, polis, adli makamlardır, Milli güvenlik kuruludur, Genelkurmaydır, jandarmadır ben işadamı olarak bu olayları sadece sizin odanıza geldiğimde sayın savcım neyle suçlandığımı söyler misiniz dediğimde, bana işte böyle bir oluşum var sizin bir bilginiz var mı diye sordunuz ben bilgim olmadığını orda da size cevap verdim”
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "o 1751 tape numaralı 22 Ocak 2008 tarihinde bir şahısla yaptığınız görüşmede Kemal’i falan aldılar hiçbir şey olmaz öyle bir örgüt mörgüt yok şimdi ne olacak kafalarına göre bir şey çizip gidiyorlar şeklinde bir beyanınız var ve yapılan aramalarda da 9 sayfa halinde sayın Hayretin ile başlayan suç duyusunda bulundu diye biten bilgisayar çıktısı doküman ele geçirilmiş ve bunun Ergold, ent süper onlain com adresinden aynı adrese gönderildiği tespit edilmiş burada avukat Kemal Kerinçsiz’in suç duyurusunda bulunduğu bu ziyareti protesto etmek isteyen Büyük Hukukçular Birliği derneği genel başkanı Kemal Kerinçsiz ve beraberindekilere heybeli adada izin verilmediği şeklinde yazılar olduğu görünmüş size bu konu sorulduğunda da Kemal Kerinçsiz’in akıllı adamlar olmadığını örgüt olamayacaklarını olsa olsa mafya olabileceklerini, milliyetçiliği kendi kafalarına göre yapıyorlar şeklinde beyanda bulunmuşsunuz ve telefon görüşmelerinizin bir çoğunda da telefonlarınızın dinlendiğinden bahsediyorsunuz bu şekildeki açıklamalarınızı biraz açar mısınız”
Sanık Hayrettin Ertekin "açayım efendim böyle bir kayıt yok sadece orada bir gazetecilik, televizyon, haber vericilik refleksiyle konuşulan bir konudur konuştuğu kişi emniyet amiri olan bu soruşturmayı yapan Yıldırım bey onu aramıştım nedir bu konu diye onlar yani suçsuzdur maksadıyla söylediğim ama Kemal beyin orda kafası çalışmaz değil Kemal bey bizim okulumuza fakültenin birincilikle bitiren sanıyorum benden bir yıl sonra birincilikle bitirin bir şahıstır öyle bir şey söylemem mümkün değildir. Ondan sonra hiç görüşmedim öğrencilik yılların haricinde hiç görüşmedim ama Kemal bey için böyle bir şey söylemişsem özür diliyorum terbiyesizlik yapmışım, densizlik yapmışım ama Kemal bey aklı başında ama mafya falan kelimesi asla yakışmaz son derece beyefendi, hukukçudur. Kemal beyin bir parti teşkilatı olduğunu biliyorum MHP’de sanıyorum yönetim kurulunda olduğunu biliyorum onun haricinde başka bir hiçbir şeye illegal olaya katıldığını görmedim, duymadım ve tanımıyorum sadece bir protestolar memleketin yararına olacak protestolara katıldığını televizyon ve gazetelerden izliyordum ve kendisini de takdir ediyordum onun haricinde ama kendisini bu suçla ilgisinin olamayacağını ima etmişim sadece odur sayın başkanım “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "yine 1752 tape numaralı 22 Ocak 2008 tarihinde Hayrettin Alp ile yaptığınız görüşmede Veli Küçük zaten kafayı yemiş yani Veli paşaya kaç kere ikaz ettik dedik ki ya bırak bu işleri yanına aldın bunları bunlar olmaz sen asker adamsın dinlemedi bakalım diyorsun ve paşaların ikaz ettiğinden bahsederek korumalarını aldılar, rütbeni sökeriz, sıfıra düşürürüz dediler ikaz etti Genelkurmay bu bir ara üç, dört ay takıldı sonra yine başladı şeklinde bir telefon görüşmeniz var bunla ilgili size sorduğumuzda beyanlarınızda demişsiniz ki Veli Küçük’ü ikaz etmemizin söz konusu olmadığı Veli Küçük’ün normal insanlarla gezmediği, Muzaffer Tekin  ve Sedat Peker gibi illegal işlerle uğraşan kişilerle adının anıldığını gördüğünüz için o şekilde konuştuğunuzu beyan etmişsiniz Veli Küçük ile irtibatınızın boyutu nedir, ne kadar tanıyorsunuz Veli Küçük’ü”
Sanık Hayrettin Ertekin " Veli Küçük paşamı hiçbir zaman tanışmadım tanımıyorum sadece televizyondaki o gün haber için tutuklandığında konuyla ilgili sorduğum emniyet amirinin bilgilerle ama o konuşmaları ben değil Kürşat Atılgan’ın yaptığını ve orda bir kelimenin son harfini değiştirirseniz söyledin söylediler, söyledim gibi o zaman farklı anlam çıkar burada kasıt görüyorum onu yazarken yanlış yazmışlar öyle değil öyle söylemedim, söylediler yani söyleyen ikaz ettiler derken yani bunu bana söyleyen Kürşat Atılgan’dır hayrettin Alp ile konuşurken de ben onu söyledim yoksa illegal insanlarla gezdiğini ben nereden bileyim kiminle gezdiğini Muzaffer Tekin illegal insan olduğunu bilsem tanımış olurum başka kiminle gezdiğini de bilmiyorum ayrıca da kendisini tanımadığım bir insan hakkında bir yorum yapmayacağım gibi telefonda demek ki kastını aşan bir sayın başkanım kastını aşan bir konuşma olmuş özür diliyorum kendilerinden burada eğer böyle bir şey varsa ama orada ben kendilerini direkt bir suçlayacak herhangi bir şey söylemedim hiçbir haklarında bilgi vermiyorum Genelkurmay ikaz ettiği falan bilmiyorum Genelkurmay ikaz edecekse benim üzerimden yapacak değil Genelkurmayın kendi birimleri, organları vardır bunu bana söyleyen emekli bir generalin söylediği lafı Hayrettin Alp ile konuşurken konuşmuş olabilirim ama benim ordaki ben konuşuyormuşum gibi ima edilmesi son derece yanlıştır. Ben konuşmadım öyle bir şey “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "ifadenizle illegal işlerle uğraştığını söylediğiniz Muzaffer Tekin’i ne kadar tanıyorsunuz da illegal işler yaptığını söylüyorsunuz “
Sanık Hayrettin Ertekin "efendim bir kendisini yaralamış tanımıyorum kendisini illegal iş demedim illegal iş yapmış gibi kendisini yaralamış dedim mış mışı kaldırırsanız kendini yaralayan bir kişi”
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "ifadenizde söylemişsiniz telefonda görüşmesi demiyoyurum”
Sanık Hayrettin Ertekin "o zaman yanlış yazmışınızdır siz ben kendisini tanımıyorum burada tanıştım “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "yine bilgisayarınızda çıkan fotoğraflarda kurtlar konseyi şeklinde “
Sanık Hayrettin Ertekin "ben size mi cevap vereceğim arkaya mı cevap vereceğim bilmiyorum ama sayın başkanım kafam karışıyor ifademi bitireyim bir şey konuşmak istiyorlarsa benimle konuşa bilirler”
Mahkeme Başkanı " haklısın koca koca adamlar yani ney nedir söyleyin yani insanın kendi oturduğu yerden konuşmaması gerektiğini hepimiz biliriz bunlarda bilir”
Sanık Hayrettin Ertekin " sayın başkanım savunma kutsaldır. Bu kutsallığı ben burada 47 gündür oturdum herkesi dinledim bir kelime ağzımdan çıkmadı lütfen kendilerini sakinliğe davet ediyorum ben burada yüce makamda huzurda ifade veriyorum kimseyi suçlamadım sayın savcım belki orda bir kelime şey olmuştur Muzaffer Tekin’i tanımıyorum illegal işe girişmiş mi kendini suçlamış diye bir gazetecilik üslubuyla bir televizyon üslubuyla konuşmuşumdur ve kendisini görmediğim tanımadığım insanla ilgili illegal işlere karışmış derken illegal iş nedir o gün bir Danıştay olayına karıştırılmak istenmiş onun illegal iştir Danıştay işi eğer kendisi o işe karışıp karışmadığına karar verecek ben değilim yüce mahkemedir ki Ankara’daki davada da karışmadığına dair kesin bir kanıt ve yargı kararı var bunu burada kalkıp da benim yargılamam söylemem söz konusu olamaz Muzaffer Tekin  son derece Türk silahlı kuvvetlerinden şerefiyle, onuruyla emekli olmuş bir subayımızdır böyle bir kastım asla olamaz “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "ifadelerinizde Sedat Peker’i tanımadığınızdan bahsediyorsunuz fakat bir adet fotoğraf ele geçirildiği size gösterilmiş ayrıca evinizde yapılan aramada 40 GB’lık seakate marka hartdisk içerisinde reis jpg, reis çağrı jpg, reis jpg ve kurtlar konseyi jpg isimli dosyalar içerisinde sizin Sedat Peker ile birlikte fotoğrafınızın olduğu da tespit edilmiş “
Sanık Hayrettin Ertekin "görmek istiyorum”
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "bu kurtlar konseyi dediğiniz nedir”
Sanık Hayrettin Ertekin "bunu ben yazmadım sayın başkanım  o bilgisayar benim bilgisayarım değil benim bilgisayarım laptop dır onun har diski öyle jpg şey uzantısı yoktur onda onda sadece başka rakamlar vardı argrotmik rakamlar vardır oğlumun bilgisayarıdır. Oğlumun bilgisayarında resminin Sedat Peker’in resminin olması gayet doğadır onu yüce mahkeme arz ederse kendisine sorabilir benim 17-18 yaşında kurtlar vadisi dizisini seyrederken herhalde ordan etkilenmiş kendisi Sedat Peker’i de sevdiği için resmini koymuş olabilir ben görmedim ama benim resmim varsa lütfen görmek istiyorum buradan bu kameradan herkese göstermek istiyorum ayrıca da Sedat Peker ile bir resmim olması bir suç değildir. Herkesin herkesle resmi olabilir hatta kendisi arzu ederse Sedat Peker ile resim çektirmeyi seve seve kabul edebilirim” 
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "Semih Tufan ve Emre Gülaytay ile tanışmanız sorulduğunda Semih Tufan Gülaltay’ı tanımadığınızı Emre Gülaltay ile de fuarda karşılaştığınızı sizi telefonla aradığını bahsediyorsunuz ve bu kişiyi yakalamalı olarak aranan bir şahıs 12. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından ve sizinle yapılan telefon görüşmelerinde size mahkemesinin olduğundan bahsediyor 06.11.2007 tarihli 1608 nolu tapede ve sizde mahkemenden haberinizin olduğundan bahsediyorsunuz 1624 nolu tape yarin mahkemem var abi biliyorum haberim var hepsinden haberim var diyorsunuz yani bu kişinin yakalamalı olarak arandığını biliyorsunuz ve Çin’de Çin Türk işadamları derneğini kurulmasıyla ilgili uzun süreli görüşmeleriniz var bu görüşmelerin içeriğinde de sizin burada Türkiye’de şube açmayla ilgili uzun uzun konuşmalarınız var yani sadece Çin’de fuarda karşılaştığınız bir kişiyle bu kadar konuyu niye paylaşıyorsunuz aranızdaki irtibatın neden nedir”
Sanık Hayrettin Ertekin "sadece Çin’de tanıdım”
Sanık Hayrettin Ertekin müdafii Av. Lütfü İşbulan söz istedi verildi; sayın savcımın bu sorusunu kabul etmiyoruz neden kabul etmiyoruz benim müvekkilim  bir insan hakkında davasını bilebilir ama o dosyanın içeriği hakkında bir bilgisi herkesin olmaz onunda olmaz bir insanın yakalamalı olduğunu bilmek için o dosyanın içeriğini bilmek lazım onun için bu sorunun sorulmamasını ben özellikle mahkemeden istiyorum”
Sanık Hayrettin Ertekin " başkanım açıklayayım ben o davası dediği açıklayayım sayın Lütfü bey orda şey kalmasın açıklayayım şimdi bana telefonda o telefonun kaydı yok boğaz köprüsünün yanında bir arazisinin olduğunu o araziyi satmak için orda bir tapu benim eşim emlakçilik yapıyor Meltem hanım şimdi evlendiğim eşim emlakçidir Grant mezon emlak’in sahibidir. Burada şeyleri var vergi tabelaları hepsi var o araziyi satmak istediğini söylüyor ama bu telefon dinlendiği telefonlar değil 532’li telefonumda söyledi bu araziyi satmak istediğini fakat üzerinde kara yollarının bir mahkemeliği olduğunu ben bunu eşime söyledim Meltem hanıma dedim ki bu dava arsa davalı olarak satılabilir mi dedim eşimde dedi ki davalı olarak alıcı bulunmaz bulunursa da bu şey olur Çin’de tanıştığım bir bey arazisini satıyor bana telefonda söyledi eğer davalı olarak araziyi kara yolları istimlak etmiş satılırsa bu davayı alan kişi takip ettirsin dedim eşimde dedi ki bende öyle müşteri bulamam öyle müşteri yok ancak dava biter ise dedi davasıyla ilgilide ben araziyi almayı düşünüyordum sonradan bizim hukukçular dediler ki kara yollarıyla başın belaya girer 10-20 yıl uğraşırsın bura istimlak etmişler dediler dava budur başka dava olamaz efendim size dava dosyasını getireyim aldırayım getirttireyim okuyun kara yollarının ikinci boğaz köprüsünün girişindeki arazisi 18 dönümlük bir arazi ben satın almak istemiştim bizim grubumuz dedi ki hayır biz davalı yeri alamayız reddettik bu almayacak mıyım araziyi veya davalı araziyi budur başka bir konu yok ben tanımıyorum o kişiyi benim 32’li telefonumdan aradığımda 42 telefonum bende değildi o zaman şeyde kalmıştı Ayvalıkta 32’li telefonumdan aramış o numaramı da Murat beyden almış Yurtdışında kullandığım rominiklere açık bir telefon ordan konuştum ben bunu bu dava dediğiniz odur başka ne davası var ayrıca ben onun arandığını falan bilsem dahi ki bilmiyorum soyadını bilmiyorum inanın dosyasında kendisinin adına da değil o arazi başka birinin adına vekaleten bunlarda budur başkanım bu konu “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "ifadelerinizde sizi tehdit ettiği için telefonla görüştüğünü belirttiğiniz Erkut Ersoy’la ilgili olarak iddianamede Ergenekon terör örgütünün istihbarat toplama faaliyetleri kapsamında özel büro isimli internet sitesinin yöneticisi olduğu tespit edilen şahıstır. Toplam 79 kez görüşme yaptığınız anlaşılmıştır bu kişiyle yapmış olduğunuz görüşmenin içeriği nedir aynı konuda faaliyet yürüttünüz mü“
Sanık Hayrettin Ertekin "ben 79 değil eğer 3 konuşmanın dışında 3 konuşmanın dışında Erkut Ersoy’un o telefonuyla benim telefonlarım bana kayıtlı telefonlarla eğer görüştüysem lütfen ispat edin 3 kere bu görüşme 3’tür ama iddianamede 9 yazıyor yanlış biliyorsunuz sayın savcım 9 yazmışsınız 3’tür bu ben çıkarttırdım Türk bilişim başkanlığından bunu çıkarttırdım 3 kere görüşmüşüm 79 kere görüştüyse Ergenekon terör örgütünü de kabul ediyorum kuruculuğunu da kabul ediyorum, ceza vermenizi de istiyorum eğer 79 kere görüştürüyorum yemin ediyorum bir oğlumun üstüne 3 kere aradım birinde kapattı akşam bir daha aradım geliyorsun bekliyorum burada sizi dedim birinde bir daha aradım dedim ki yok dedi gelmeyeceğiz vazgeçtik sizi dedi Allah aşkına lütfen ciddi soruşturma yapın 79 kere değil tanımıyorum Erkut Ersoy’u açıkladım zaten buruda sayın başkanım ben bunu burada açıkladım Erkut Ersoy nasıl telefonunu bulduğumu, nasıl konuştuğumuzu bana dini içerikli bilmem ne şeyi diye küfür ve hakaret ettiğini onu ben size sunacağım getirmemişim cezaevinde var o konuşmayı şeyi mail elektronik postayı ben Erkut Ersoy’u tanımıyorum ne yaptığını bilmiyorum, hiç bilmiyorum kendisinin cezaevinde gördüğümde Düzce’li olduğunu, hasta olduğunu özür diledi abi dava falan açmayın biz dedi sizi karşı saygısızlık yapmayız elini öpeyim dedi dedim kardeşim tamam git sen benlen muhatap olma bir daha gönderdim başka bir şey yok sayın başkanım “
C.Savcısı Mehmet Ali Pekgüzel "ifadenizde de buradaki savunmanızda Güler Kömürcü’yü tanımadığınızı hiçbir şekilde görüşmüşlüğünüzün olmadığını beyan ettiniz 29 Ocak 2008 tarihli kimden bölümünde doktor Hayrettin Ertekin Ergold@superonlain. Com kime bölümünde Gülerkömürcü@akşam.com.tr yazan meilde sayın Kömürcü çok büyük geçmiş olsun sizi biliyor inanıyoruz yazmaya devam yola devam edin sizi yolunuzdan kimse vazgeçirmesin kamuoyuna okuruna kızma devir bu devir kalbimiz senin yanında oldu Doktor Hayrettin Ertekin şeklinde bir mail yazdığınız ele geçirilmiş Güler Kömürcü ile ilgileriniz nedir ikinci olarak Güler Kömürcü başka bir şahısla yapmış olduğu görüşmede de size araştırdığını ve bir numaranın kankasıyım deyip dolaştığınızdan bahsediyor bu konuları açıklar mısınız”
Sanık Hayrettin Ertekin "Güler Kömürcü’yü tanımadığımı dana önce söyledim sayın başkanım  Güler Kömürcü gazetesinde köşe yazıları yazıyordu bende gazetesini okuduğum için o son cezaevinden veya tutukluluğundan serbest kalınca bir yazı yazmıştı o yazıyı sabah okuduğumda kırgın olduğunu dostlarına kırgın olduğunu sayın Güler Kömürcü burada kendisi bunu açıklayabilir ve kırgın olduğunu kendisin aramadıkların, kendisi hakkında karalama kampanyası bir daha yazmayacağını Vatan millet için böyle şeyler olduğunda ben yalnız kaldığımı diye bir yazısı vardı bende o yazısına altında da mail adresi vardı bir gazetecinin, bir hanım efendinin bu güzel yazıları yazan hanım efendinin memleketine kızmaması gerektiğini, insanlara kızmaması gerektiğini böyle şeylerin he zaman olabileceğini ve yazılarına devam edeceğini o zamana kadar ne Ergenekon, ne bir şey böyle bir şey yok ayrıca da Ergenekon olsa bilsem ben bu haberleşme teknolojilerini ve bilişim teknolojisini bilen biri olarak kendi mail adresinden tutuklanıp sonra serbest kalan Güler Kömürcü’ye mail göndermeyecek kadar akıllı biriyim Güler Kömürcü’yü tanımıyorum ve bu maili sadece bir okur yazar ilişkisinden kaynaklanan bir mail göndermişimdir. Onun haricinde bir numaranın kankası dediğim bir numara diye neyi kastettiğini bilmiyorum ama ben beynini okumayacağım ama burada niyetçilik yapmayacağım eğer generallerden birini kastediyorsa bir numara dediği kişi Yarbaylığından beri tanırım Harp akademilerinde tanırım o bir numara falan değildir. 


8 Cİ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR,


***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder