18 Şubat 2015 Çarşamba

İNEKSİZ KÖYE İNEK BAKICISI NASIL ATANDI., Zorbaya RP Ödülü


İNEKSİZ  KÖYE  İNEK BAKICISI NASIL ATANDI. !!!!  
Zorbaya RP Ödülü 





Mustafa BAĞDİKEN / KOCAELİ 
16 Temmuz 1997

Sincan'da kadın gazeteci yumruklayan zorba Recep Dönmez, RP tarafından giderayak ödüllendirildi. Yüzlerce hükümlü iş beklerken, RP'li zorba Kocaeli Tarım İl Müdürlüğü'nde ‘‘İnek bakıcısı'' kadrosuna atandı. Üstelik, sadece üst düzey yetkililerle, müdür ve amirlerin kalabildiği lojman misafirhanesi de zorbanın emrine tahsis edildi.

Refahyol döneminde, hükümetin büyük ortağı RP'nin her fırsatı değerlendirerek devlet kadrolarına militan yerleştirdiği, çarpıcı bir örnekle bir kez daha ortaya çıktı. RP'nin şeriat gösterileri yaptığı Sincan'da, kadın televizyon muhabiri Işın Gürel'i yumruklayıp, saçından sürükleyen Recep Görmez'e, partisi kimseye tanınmayan olanaklarla ‘torpilli iş' buldu. Mesut Yılmaz Hükümeti'nin Cumhurbaşkanı tarafından onaylandığı 30 Haziran'da, masasını toplayan RP'li Tarım Bakanı Musa Demirci, belki son iş olarakGörmez'i Kocaeli Tarım İl Müdürlüğü'nde 'İnek bakıcısı' kadrosuna atadı. Evli ve 2 çocuk babası olan Recep Görmez, hemen İzmit'e geldi ve 1 Temmuz günü de işe başladı. Sadece İzmit'te İş ve İşçi Bulma Kurumu'na başvuran 500'ün üzerinde eski hükümlü iş beklerken, Tarım İl Müdürlüğü'nde de 200'e yakın geçici işçi kadroya geçme hayalleri kurarken, Recep Görmez'in 'torpille' derhal işbaşı yapması herkesi şaşırttı.

İNEKSİZ İNEK BAKICISI

'İnek bakıcısı' kadrosuna atanan, ancak şimdilik inek olmadığı için bekçilik görevi verilen Recep Görmez'e, bir kıyak da İzmit'teki RP yanlısı görevlilerce yapıldı. Bakanlık'tan gelen üst düzey yetkililerle, müdür ve amirlerin kalabildiği misafirhane de 'inek bakıcısı' Görmez'e tahsis edildi. Sincanlı militan Recep Görmez'in, RP sayesinde kurduğu tezgah, kendisini tesadüfen tanıyan bir işçinin ihbarıyla ortaya çıktı. Görmez'e bir 'kıyak' da misafirhane tahsis ederek, yapan Tarım İl Müdürü Muhammet Karaosmanoğlu paniğe kapıldı. Dün gazetecileri karşısında gören Karaosmanoğlu, Görmez'in atama dosyası kendisine ulaştığında, onun Sincan olaylarına karıştığını bilmediğini, sadece eski bir hükümlü sandığını iddia etti. Karaosmanoğlu, ‘‘Ben Refahyol döneminde göreve geldim. Hükümetin değişmesiyle sanırım görevden alınırım. Ancak bu kişinin ataması yüzünden görevden alınmak istemem. Valilikten henüz atama onayı almamıştım. Şu andan itibaren de dosyasını valiliğe göndermeyip, Bakanlığa iade edeceğim''dedi.

PİŞMAN DEĞİL

Recep Görmez, kendisiyle görüşmek üzere misafirhaneye giden Hürriyet Haber Ajansı muhabirine uzun süre kapıyı açmadı. Öğlen saatlerinde misafirhaneden çıkan Görmez, ‘‘Beni müdür bey çağırmış. Gazeteciler benim burada çalışmaya başladığımı duyduğu için sanırım işime son verecek'' diyerek İl Müdürü Muhammet Karaosmanoğlu'nun odasına girdi. Odaya giren gazetecilere açıklama yapan Karaosmanoğlu, ‘‘Şu andan itibaren Recep Görmez'in çalışmasını durdurdum. Dosyayı da bakanlığa gönderiyorum'' dedi. İşine son verildiğini anlayan Recep Görmez ise ‘‘Hep gazetecilerin yüzünden oldu. Benim bir karım ve 2 çocuğum var. Buraya büyük umutlarla gelmiştim. Onlar şimdi ne yiyor, ne içiyor bilmiyorum''dedi. Daha sonra kendisine gelen Recep Görmez, Sincan'daki olayı neden yaptığı sorusuna, ‘‘Işın Gürel, oradaki gençleri tahrik ediyordu. Birkaç kez tartıştık. Kendimi tutamayıp vurdum. Vurduğum için pişman değilim. Ancak ailem ve ben bu duruma düştüğümüz için pişmanım'' dedi. Recep Görmez, dün akşam saatlerinde otobüsle Ankara'ya gitti.


VALİ SORUŞTURMA AÇTI


Kocaeli Valisi Memduh Oğuz ise Recep Görmez'in atamasıyla ilgili haberi hha muhabirinden öğrendi. Vali Oğuz, ‘‘Bu kişinin dosyası onay için bana gelseydi göreve başlatmazdım. Böyle toplumsal problem olmuş bir kişi benim vilayetime gelip işe başlatılıyorsa, bana bildirilmesi gerekirdi. İş için değil, başka nedenle de gelse benim bilgilendirilmem gerekirdi''dedi. Kendisinden onay alınmadan misafirhane verilmesinin de suç olduğunu belirten Vali Oğuz, olayı araştırması için bir vali yardımcısını görevlendirdi.

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=-255240

..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder