21 Aralık 2018 Cuma

BÖLGESEL KALKINMA AJANSLARI: ÇEK CUMHURİYETİ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ ALT BÖLGE KARŞILAŞTIRMASI BÖLÜM 6

BÖLGESEL KALKINMA AJANSLARI: ÇEK CUMHURİYETİ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ ALT BÖLGE KARŞILAŞTIRMASI BÖLÜM 6


Bir başka öneri ise üniversite ve eğitim kurumlarının Kalkınma kurumlarıyla 
olan ilişkilerinin etkin kullanılmasıdır. Seçmeli olarak sunulan girişimcilik dersleri 
neticesinde KOSGEB tarafından verilen desteklerin ön şartı olan Girişimcilik belgesinin verilmesi başarılı bir uygulamadır. Fakat geliştirilmesi gerekmektedir. Eksiklerin bulunduğu alan KOSGEB ve diğer kalkınma kurumlarının bilinirliğinin çok düşük olmasıdır. Bu konuda hem meslek liselerine hem üniversitenin bütün bölümlerine tanıtım ve reklam faaliyeti yürütülmelidir. Bu kapsamda Çek Cumhuriyeti örneğinde yürütülen “Uniplanet” çalışmaları Erzurum Bölgesi içinde uygun olabilir. Bu kapsamda her dönem belirli aralıklarla yapılan konferans ve atölye çalışmaları hem öğrencilere gerekli tanıtımların yapılmasında hem öğrencilerin parlak fikirlerinin desteklenmesinde önemli katlılar yapmaktadır. 

KAYNAKLAR 

Acar, Y. (2002). İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri. Bursa: Vipaş Yayınları. 

Adelman, I. ve Yeldan, E. (2000).” Is this the end of economic development?”. 
Structural Change and Economic Dynamics 11, I(2), 95-109. 

Arıkan, E.A. (2004). Bütünleşen Avrupa’da Yerel Yönetimler. İstanbul: TÜSİAD 
Yayınları 

Arslan, E. (2010). Kalkınma Ajansları ve Kalkınma Ajanslarının Türkiye Ekonomisine 
Beklenen Katkıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk 
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 

Atay, N. (2011). Avrupa Birliği Bölgesel Gelişme Politikası. Malatya: Fırat Kalkınma 
Ajansı. 

Avaner, T. (2005). BKA Siyasal Rejim Sorunu Yaratır mı?. Ankara: Paragraf Yayınevi. 

Berber, M. (2006). İktisadi Büyüme ve Kalkınma. Trabzon: Derya Kitabevi. 

Berber, M. ve Çelepçi, E. (2005). Türk Bölgesel Kalkınma Politikalarında Yeni 
Arayışlar: Kalkınma Ajansları ve Türkiye’de Uygulanabilirliği, Doğu Karadeniz 
Bölgesel Kalkınma Sempozyumu.13-14 Ekim 2005. 

Çarkçı, A. (2008). Ulusal Kalkınma İçin Yerel Teklifler. İstanbul: Şehir Yayınları. 

Devlet Planlama Teşkilatı. (2000). Bölgesel Gelişme Özel İhtisas Komisyonu Raporu. 
Ankara: DPT Yayını. 

Dinler, Z. (2001). Bölgesel İktisat. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları. 

Dinler, Z. (2005). Bölgesel İktisat. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları. 

Ekiz, D.(2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara. 

Erkal, M. (1982). Bölge Açısından Azgelişmişlik, İstanbul: Boğaziçi Yayınları. 

Ersungur, Ş. M. (2005). Bölgesel İktisat. Erzurum: Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari 
Bilimler Fakültesi Z.F. Fındıkoğlu Araştırma Merkezi 

Flammang, R. A. (1979). Economic Growth and Economic Development: Counterparts 
or Competitors?, Economic Development and Cultural Change. Chicago: The 
University of Chicago Press. 

Gençyürek, L. (2006). Kalkınma Ajansları'nın Geleceği. Erişim:07.12.2013, Maliye Ağ 
sitesi:http://www.alomaliye.com/agustos_06/levent_gencyurek_kalkinma_ajanshtm 

Gündüz, A.Y. (2006). Bölgesel Kalkınma Politikası. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları. 

Hampl, M. (1999). Geography of Societal Transformation in the Czech Republic. Prag: 
Department of Social Geography and Regional Development, Charles University 
of Prague 

Hart, M. (1999). The guide to sustainable community ındicators. North Andover: Hart 
Environmental Data. 

Ildırar, M. (2004). Bölgesel Kalkınma ve Gelişme Stratejileri. Adana: Nobel Yayın 
Dağıtım 

Işık, N. Vd.(2010). Bölgesel Kalkınma Farklılıklarının Giderilmesinde Bir Politika 
Aracı Olarak Kalkınma Ajansları. Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt:3, 
Sayı:2. 

Izáková, G., Hrcková, E. Sántai, M. (2009). The Slovak Republic 2009 Strategic Report. 
Bratislava: Evaluation Unit 

Kayasü, S, ve Yasar, S. (2004). “Bölgesel Kalkınma Ajansları: Türkiye Üzerine 
Öneriler”. Kentsel Ekonomik Araştırmalar Sempozyumu Cilt 1. Ankara: DPT 
Yayınları, 

Kahoun, J. (2009). Regional disparities in the Czech Republıc: GDP and disposable 
income. Prag: Centre for Economic Studies, University of Economics and 
Management 

Maç, N. (2006). Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Türkiye. Konya: Konya Ticaret Odası 
Etüd- Araştırma Servisi. 

McMaster, I. (2006). Czech regional development agencies in a shifting institutional 
landscape. Glasgow: University of Strathclyde 

Özdemir, Z. (2014). Küreselleşme Sürecinde Kalkınma Ajanslarının Rolü ve Türkiye 
Örneği. Erişim: 07.06.2014, Akademik Prespektif Ağ sitesi: 
http://akademikperspektif.com/2014/05/23/kuresellesme-surecinde-kalkinma 
ajanslarinin-rolu-ve-turkiye-ornegi/ 

Özen, A. ve Özmen, Y. (2010). “Öğrenen Bölgeler” Perspektifinde AB Bölgesel 
Kalkınma Ajanslarının Gelişimi, Mevcut Durumu ve TR’nin Alacağı Dersler. 
Denizli: Denizli İl Özel İdaresi 

Özen, P. (2005). Bölge Kalkınma Ajansları. Tepav- Epri. 

Seyidoğlu, H. (2002). Ekonomik Terimler Sözlüğü. İstanbul: Güzem Can Yayınları. 

Onions, C.T.(Ed). (1964). The Shorter Oxfort English Dictonary. Oxford: Clarendan 
press. 

Statistická rocenka Plzenského kraje. (2013). Characterıstıc of The Regıon. Plzen. 

Şen, Z. (2004). Türkiye’nin Avrupa Birliği adaylığı ve katılım öncesi stratejisi 
çerçevesinde bölgesel politika alanında uyum durumunun değerlendirilmesi. 
Ankara: Ekonomik ve Mali Konular Dairesi Başkanlığı 

Taş, B.(2006).”AB uyum sürecinde Türkiye için yeni bir bölge kavramı: İstatistiki 
Bölge Birimleri Sınıflandırması(İBBS)”.Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal 
Bilimler Dergisi, VII(2),187-197. 

TBMM. (2011). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Ankara 

TEPAV – Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü (2007). Macaristan’da Bölgesel 
Kalkınma ve Kalkınma Meclisleri. İstanbul: TEPAV. 

TEPAV – Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü (2007). Polonya’da Kalkınma 
Ajansları. İstanbul: TEPAV. 

Tıraş, H. (2012). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre: Teorik Bir İnceleme. 
(Yayımlanmış Doktora Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler 
Enstitüsü Dalı. 

Tuncer, A. ve Alodalı M. F. B. (2011). Merkeziyetçilikten Yeni Merkeziyetçiliğe: 
Macaristan’da Yerel ve Bölgesel Politikalara. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi 
Dergisi. 1 Cilt: VI Sayı: II. 

Uzay, Nısfet. (2005). Bölgesel Gelişmişlik Farklarının Giderilmesi ve Bölgesel 
Kalkınma Ajansları. Ankara: Seçkin Yayınları. 

Yavilioğlu, C. (2002). “Kalkınmanın Anlamı, Bilimsel Tarihi ve Kavramsal Kökenleri”. 
C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(1), 59-77. 

Yüceyılmaz, H. (2007). AB Sürecinde Bölgesel Gelişmeler ve Kalkınma Ajansları. 
(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal 
Bilimler Enstitüsü. 

EKLER 

EK- 1. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Teşkilat Şeması 


EK- 2. ATA Tekno Kentte Faaliyet Gösteren Firmalar 2014 


EK- 3. BKA Kanunu 
Kanun 

Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun 
Kanun No. 5449 Kabul Tarihi: 25.1.2006 

BİRİNCİ BÖLÜM 

Amaç ve Kapsam, Tanımlar, Kuruluş, Genel Koordinasyon, 

Amaç ve Kapsam 
 MADDE 1 — Bu Kanunun amacı; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum 
kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plânı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak üzere oluşturulacak kalkınma ajanslarının kuruluş, görev ve yetkileri ile koordinasyonuna ilişkin esas ve usûlleri düzenlemektir. 

Tanımlar, 
MADDE 2 — Bu Kanunun uygulanmasında; 
a) Bölge: EK 1 listede belirtilen Düzey 2 İstatistikî Bölge Birimini, 
b) Ajans: Kalkınma ajansını, 
c) Kuruluş kararnamesi: Kalkınma ajanslarının kuruluşuna dair Bakanlar Kurulu kararını, ifade eder. 

 Kuruluş, 

MADDE 3 — Ajanslar, bölgeler esas alınarak, Devlet Planlama Teşkilatı 
Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile kurulur. Ajans merkezinin bulunacağı il, kuruluş kararnamesinde belirtilir. 

 EK 1 listede belirtilen bölgelerin yeniden düzenlenmesine ve kurulmuş olan 
Ajansın kaldırılmasına Bakanlar Kurulu yetkilidir. 

 Ajanslar, tüzel kişiliği haiz ve bu Kanunla düzenlenmemiş bütün işlemlerinde 
özel hukuk hükümlerine tâbidir. 

 Genel Koordinasyon, 

MADDE 4 — Ajansların ulusal düzeyde koordinasyonundan Devlet Planlama 
Teşkilatı sorumludur. 

 Devlet Planlama Teşkilatı; 

 a) Bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltıcı tedbirleri alır; 
plânlama, programlama ve projelendirme konularında ajanslara rehberlik ve 
danışmanlık yapar, plân ve programların uygulanmasını izler ve değerlendirir. 

 b) Ajansların kurumsal performansları ile yürütülen programların 
performanslarının ölçülmesine dair usûl ve esasları belirleyerek, bunların 
değerlendirmesini yapar veya yaptırır. 

 c) Bölgesel gelişmeye yönelik iç ve dış kaynaklı fonların ajanslara tahsisi ile 
bunların kullanımına ilişkin usûl ve esasları belirler. 

 d) Ajanslar arası işbirliğini sağlar ve ortak proje üretimini destekler. 

 e) Ajansların işlevlerini etkili ve verimli olarak yerine getirebilmesi için 
merkezî düzeyde ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlar. 

 f) Ajansların yıllık çalışma programlarını onaylar. 

 g) Yönetim kurulu tarafından, nitelikleri uygun kişiler arasında seçilen ve teklif 
edilen ajans genel sekreterini onaylar. 

 h) Plân ve programlara, yapılacak yardım ve transferlere, personelin nitelik ve 
istihdamına, bütçe ve muhasebe standartlarının kullanımına, faaliyet raporlarına, izleme, değerlendirme ve denetime ilişkin esas ve usûller ile yatırım destek ofislerinin çalışma esas ve usûllerini ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görüşünü alarak belirler. 


İKİNCİ BÖLÜM 

Görev ve Yetkiler 
Ajansın görev ve yetkileri 

 MADDE 5 — Ajansın görev ve yetkileri şunlardır: 

 a) Yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak. 

 b) Bölge plân ve programlarının uygulanmasını sağlayıcı faaliyet ve projelere 
destek olmak; bu kapsamda desteklenen faaliyet ve projelerin uygulama sürecini izlemek, değerlendirmek ve sonuçlarını Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirmek. 

 c) Bölge plân ve programlarına uygun olarak bölgenin kırsal ve yerel kalkınma 
ile ilgili kapasitesinin geliştirilmesine katkıda bulunmak ve bu kapsamdaki projelere destek sağlamak. 

 d) Bölgede kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları tarafından 
yürütülen ve bölge plân ve programları açısından önemli görülen diğer projeleri 
izlemek. 

 e) Bölgesel gelişme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik olarak; kamu kesimi, 
özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek. 

 f) 4 üncü maddenin ikinci fıkrasının (c) bendi çerçevesinde ajansa tahsis edilen 
kaynakları, bölge plân ve programlarına uygun olarak kullanmak veya kullandırmak. 

 g) Bölgenin kaynak ve olanaklarını tespit etmeye, ekonomik ve sosyal 
gelişmeyi hızlandırmaya ve rekabet gücünü artırmaya yönelik araştırmalar yapmak, yaptırmak, başka kişi, kurum ve kuruluşların yaptığı araştırmaları desteklemek. 

 h) Bölgenin iş ve yatırım imkânlarının, ilgili kuruluşlarla işbirliği halinde ulusal 
ve uluslararası düzeyde tanıtımını yapmak veya yaptırmak. 

 i) Bölge illerinde yatırımcıların, kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve yetki 
alanına giren izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemlerini, ilgili mevzuatta belirtilen süre içinde sonuçlandırmak üzere tek elden takip ve koordine etmek. 

 j) Yönetim, üretim, tanıtım, pazarlama, teknoloji, finansman, örgütlenme ve 
işgücü eğitimi gibi konularda, ilgili kuruluşlarla işbirliği sağlayarak küçük ve orta 
ölçekli işletmelerle yeni girişimcileri desteklemek. 

 k) Türkiye'nin katıldığı ikili veya çok taraflı uluslararası programlara ilişkin 
faaliyetlerin bölgede tanıtımını yapmak ve bu programlar kapsamında proje 
geliştirilmesine katkı sağlamak. 

 l) Ajansın faaliyetleri, malî yapısı ve ajansla ilgili diğer hususların güncel olarak 
yayınlanacağı bir internet sitesi oluşturmak. 

 Bilgi Toplama, 

 MADDE 6 — Ajans, görevleri kapsamında gerekli gördüğü bilgileri kurum ve 
kuruluşlardan istemeye yetkilidir. Kendilerinden bilgi istenilenler bu bilgileri 
zamanında vermekle yükümlüdür. 


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Ajansın Teşkilâtı, 
Teşkilât yapısı, 

 MADDE 7 — Ajansın teşkilât yapısı aşağıdaki gibidir: 

 a) Kalkınma kurulu. 

 b) Yönetim kurulu. 

 c) Genel sekreterlik. 

 d) Yatırım destek ofisleri. 

 Kalkınma kurulu, 

 MADDE 8 — Bölgesel gelişme hedefine yönelik olarak; bölgedeki kamu 
kurum ve kuruluşları, özel kesim, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve yerel 
yönetimler arasında işbirliğini geliştirmek ve ajansı yönlendirmek üzere kalkınma kurulu oluşturulur. 

 Kalkınma kurulu, illerin dengeli şekilde temsilini sağlayacak yapıda, en fazla 
yüz üyeden oluşur. 

 Kalkınma kuruluna temsilci gönderecek kamu kurum ve kuruluşları ile özel 
kesim ve sivil toplum kuruluşlarının gönderecekleri temsilcilerin sayısı, görev süresi ve diğer hususlar kuruluş kararnamesi ile belirlenir. 

 Kalkınma kurulu, yapacağı ilk toplantıda kendi üyeleri arasından bir Başkan ve 
bir Başkan Vekili seçer. Başkan ve Başkan Vekilinin görev süresi iki yıldır. 

 Başkan ve Başkan Vekilinin temsil ettiği kurum ile mensubiyeti sona erdiğinde 
Kurul Başkanlığı ve Başkan Vekilliği görevleri de sona erer ve ilk toplantıda yeniden Başkan ve Başkan Vekili seçimi yapılır. 

 Kalkınma kurulu, Kurul Başkanının daveti üzerine yılda en az iki defa toplanır. 
Ayrıca Kurul, üye tam sayısının beşte birinin talebi üzerine Kurul Başkanı tarafından toplantıya çağrılır. 
 Kalkınma kurulu, üye tam sayısının yarıdan bir fazlası ile toplanır, katılanların 
çoğunluğu ile karar alır. Toplantı yetersayısı sağlanamayan hallerde onbeş günü 
aşmayacak şekilde yeni toplantı tarihi Başkan tarafından belirlenir ve bu toplantıda toplantı yetersayısı aranmaz. 

 Kalkınma kurulunun görev ve yetkileri, 

 MADDE 9 — Kalkınma kurulunun görev ve yetkileri şunlardır: 

 a) Tek ilden oluşan bölgelerde yönetim kurulunda yer alacak özel kesim 
ve/veya sivil toplum kuruluşları temsilcilerini ve iki katı yedeklerini sırasıyla seçmek. 

 b) Ajansın yıllık faaliyet ve iç denetim raporlarını görüşmek, değerlendirmek ve 
yönetim kuruluna önerilerde bulunmak. 

 c) Bölgenin sorunlarına ve çözüm önerilerine, tanıtımına, potansiyeline ve 
önceliklerine yönelik olarak yönetim kuruluna tavsiyelerde bulunmak. 

 d) Toplantı sonuçlarını Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına raporlamak ve 
toplantıya ilişkin bir sonuç bildirisi yayımlamak. 

 Yönetim kurulu, 

 MADDE 10 — Yönetim kurulu, ajansın karar organıdır. 

 Yönetim kurulu, tek ilden oluşan bölgelerde vali, büyükşehir belediye başkanı, 
il genel meclisi başkanı, sanayi odası başkanı, ticaret odası başkanı ile kalkınma kurulu tarafından özel kesim ve/veya sivil toplum kuruluşlarından seçilecek üç temsilciden; birden fazla ilden oluşan bölgelerde il valileri, büyükşehir belediye başkanları veya büyükşehir olmayan illerde il merkez belediye başkanları, il genel meclisi başkanları ve her ilden birer kişi olmak kaydıyla ticaret ve sanayi odası başkanlarından oluşur. Ancak, birden fazla ilden oluşan bölgelerdeki illerde; ticaret ve sanayi odalarının ayrı ayrı kurulmuş bulunması halinde, yönetim kurulunda yer alacak temsilci Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. 

 Ajansı, yönetim kurulu başkanı temsil eder. Yönetim kurulunun başkanı validir. 
Yönetim kurulu ilk toplantısında üyeleri arasından bir başkan vekili seçer. 

 Birden fazla ilden oluşan bölgelerde yönetim kurulu başkanlığı; ilk yıl ajans 
merkezi olarak tespit edilen ilin valisi tarafından, müteakip yıllarda illerin alfabetik sırasına göre bölgedeki valiler tarafından birer yıl süreyle dönüşümlü olarak yürütülür. 

 Tek ilden oluşan bölgelerde kalkınma kurulu tarafından seçilen yönetim kurulu 
üyelerinin görev süresi iki yıl olup görev sürelerini tamamlamadan herhangi bir şekilde üyeliklerinin sona ermesi halinde, kalan süreleri sırasına göre yedek üyelerce tamamlanır. Görevi sona eren üyeler tekrar seçilebilir. Yönetim kurulu üyeliği, üyelerin temsil ettikleri kurum ve kuruluşlardaki görevlerini sürdürmelerine engel teşkil etmez. 

 Yönetim kurulu üyeleri ajans ile ilgili gizlilik taşıyan bilgileri ve bu Kanunun 
uygulanması sırasında öğrendikleri çalışma alanlarındaki sırları, görevlerinden ayrılmış olsalar bile ifşa edemezler, kendilerinin veya başkalarının menfaatine kullanamazlar. 

 Yönetim kurulu üyeleri, kendileri, eşleri ve ikinci dereceye kadar kan ve kayın 
hısımlarını doğrudan ilgilendiren konular ile sahibi ya da ortağı oldukları ticarî 
işletmelere ilişkin toplantıya ve oylamaya katılamaz. 

 Yönetim kurulu, başkanın daveti üzerine üye tamsayısının yarısından bir fazlası 
ile her ay en az bir kere toplanır. Yönetim kurulu toplantılarına başkanın yokluğunda başkan vekili başkanlık eder. 

 Yönetim kurulu, toplantıya katılanların oy çokluğu ile karar alır. Eşitlik 
durumunda, başkanın oyu yönünde karar alınır. 

 Ajans genel sekreteri, oy hakkı olmamak kaydı ile yönetim kurulu toplantılarına katılır. 

 Yönetim kurulunun görev ve yetkileri 

 MADDE 11 — Yönetim kurulunun görev ve yetkileri şunlardır: 

 a) Yıllık çalışma programını kabul etmek ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının onayına sunmak. 

 b) Yıl içinde ihtiyaçlara göre bütçeyi revize etmek. 

 c) Yıllık malî raporu ve kesinleşen bütçe sonuçlarını onaylamak. 

 d) Taşınır ve taşınmaz mal alımı, satımı ve kiralanması ile hizmet alımına karar vermek. 

 e) Altı aylık ara rapor ile yıllık faaliyet raporunu Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına göndermek. 

 f) Ajans bütçesini onaylamak ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına göndermek. 

 g) Genel sekreterlik tarafından sunulan program, proje ve faaliyetlerin desteklenmesine ilişkin teklifler ile kişi ve kuruluşlara yapılacak yardımları onaylamak. 

 h) Ajansa yapılacak bağış ve hibeleri kabul etmek. 

 i) Personelin işe alınması ve işine son verilmesine karar vermek. 

 j) Genel sekreterce belirlenen çalışma birimlerini ve bunlar arasındaki iş bölümünü onaylamak. 

 k) Genel sekreteri belirlemek ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının onayına sunmak. 

 l) Taşıt dışındaki taşınır malların alımı, satımı ve kiralanması ile hizmet alımı konularında genel sekreterin yetkili olacağı sınırları tespit etmek. 

 Yönetim kurulu gerekli gördüğü hallerde yukarıda sayılan yetkilerinden bir kısmını, sınırlarını açıkça belirlemek şartıyla genel sekretere devredebilir. 

 Genel Sekreterlik, 

 MADDE 12 — Genel sekreterlik Ajansın icra organıdır. Genel sekreterliğin ve 
yatırım destek ofislerinin en üst amiri genel sekreterdir. Genel sekreter yönetim 
kuruluna karşı sorumludur. 

 Genel Sekreterin Nitelikleri ,

 MADDE 13 — Genel sekreter olarak istihdam edileceklerin aşağıda belirtilen 
niteliklere sahip olmaları şarttır: 

 a) Hukuk, iktisat, maliye, işletme, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, 
istatistik, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, matematik, sosyoloji, mimarlık, şehir ve bölge plânlama ile mühendislik dallarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından lisans düzeyinde mezun olmak. 

 b) Ajansın faaliyet alanına giren konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip; 
uzmanlık gerektiren işlerde en az on yıl fiilen çalışmış olmak. 

 c) Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında İngilizce 
dilinden en az 70 puan almış veya buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye sahip olmak. 

 Genel Sekreterin görev ve yetkileri 

 MADDE 14 — Genel sekreterin görev ve yetkileri şunlardır: 

 a) Yönetim kurulu kararlarını uygulamak. 

 b) Yıllık çalışma programı ile bütçeyi hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak. 

 c) Ajans gelirlerini toplamak, 4 üncü maddeye göre belirlenecek usûl ve esaslar 
ile bütçe ve yönetim kurulu kararlarına uygun olarak harcamaları yapmak. 

 d) Yönetim kurulu tarafından tespit edilecek sınırlar içerisinde, taşıt dışındaki 
taşınır malların alımına, satımına, kiralanmasına ve hizmet alımına karar vermek. 

 e) Bölgedeki kişi, kurum ve kuruluşların proje üretme ve uygulama kapasitesini 
geliştirici faaliyetlerde bulunmak. 

 f) Özel kesim, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerin proje ve faaliyet 
tekliflerini değerlendirerek malî destek sağlamak üzere yönetim kuruluna öneri 
götürmek. 

 g) Desteklenen proje ve faaliyetleri izlemek, değerlendirmek, denetlemek ve 
raporlamak. 

 h) Bölgesel kalkınmayla ilgili yurt içindeki ve dışındaki ajans ve kuruluşlarla 
işbirliği yapmak ve ortak projeler geliştirmek. 

 i) Yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak. 

 j) Personelin performans ölçütlerini belirlemek ve performansını değerlendirmek. 

 k) Personelin işe alınması ve işine son verilmesini yönetim kuruluna teklif etmek. 

 l) Ajans genel sekreterliğini temsilen, bölgesel gelişme ile ilgili ulusal ve 
uluslararası toplantılara katılmak ve yurt dışı temaslarda bulunmak. 

 m) Ajansın sekretarya işlerini ve görev alanına giren diğer hizmetleri yürütmek. 

 n) Yönetim kurulunun devrettiği yetkileri kullanmak. 

 Yatırım Destek Ofisleri ,

 MADDE 15 — Bölge illerinde, yönetim kurulu kararı ile biri koordinatör olmak 
üzere, en çok beş uzmandan oluşan yatırım destek ofisleri teşkil edilir. Yatırım destek ofislerinde çalışan uzman personel sayısı, bölge ve ilin ihtiyaçlarına cevap veremez hale geldiği takdirde bu sayı, yönetim kurulu kararı ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının onayı ile artırılabilir. 

 Yatırım destek ofisleri görevleri ile ilgili olarak genel sekreterliğe karşı sorumludur. 
Yatırım destek ofislerinde yatırımcılara sunulan hizmetler tamamen ücretsizdir. 

 Yatırım destek ofislerinin görev ve yetkileri 

 MADDE 16 — Yatırım destek ofislerinin görev ve yetkileri şunlardır: 

 a) Bölge illerinde, özel kesimdeki yatırımcıların kamu kurum ve kuruluşlarının 
görev ve yetki alanına giren izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemlerini ilgili mevzuatta belirtilen süre içerisinde, ilgili mevzuatta bir süre belirtilmemişse öncelikle ve ivedilikle sonuçlandırmak üzere yönetim kurulu adına tek elden takip ve koordine etmek, yatırımları izlemek. 

 b) İlgili mevzuattaki başvuru koşulları ve istenen belgeler doğrultusunda 
yatırımcıya bilgi vermek ve yol göstermek. 

 c) Başvurular hakkında ön inceleme yapmak. 

 d) 4 üncü madde uyarınca çıkarılacak olan düzenlemelerde belirtilen işlemleri 
yapmak. 

 e) İş ve işlemler konusunda valiliğe ve genel sekreterliğe bilgi vermek. 

 Yatırım Destek ofislerine başvuru, 

 MADDE 17 — Yatırımcılar, ilgili mevzuatta belirtilen bilgi ve belgelerle 
yatırım destek ofislerine başvurur. Bu başvuru sonucunda yatırım destek ofislerinde geçen süreler, ilgili mevzuatta belirtilen sürelerden sayılmaz. Yatırımcıların bu Kanun kapsamında yatırım destek ofislerine başvurması kendi isteklerine bağlıdır. 

 İzin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemler için yatırım destek ofisleri 
tarafından ilgili mercilere yapılan başvurular, yatırımcı tarafından yapılmış sayılır. 

 Yatırım destek ofislerine hangi yatırım ve işlemlerle ilgili başvuru yapılacağı, 4 
üncü maddenin (h) bendi uyarınca çıkarılacak düzenlemeler kapsamında belirlenir. 

7 Cİ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR.,

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder