22 Ekim 2016 Cumartesi

O BİR ÜLKÜ DEVİ İDİ BETON ÇOK SOĞUK.., ÜŞÜYORUM..




O BİR ÜLKÜ DEVİ İDİ,



   Kalorifer ve soba dumanlarının Ankara'yı kirli bir bozbulanıklığa büründürdüğü bir akşam üstüydü:yılını hatırlamıyorum 1976 yada 77 yılı olabilirdi.
  Genç arkadaşlarımızla buluşmak için Ankara Site Öğrenci yurduna gitmiştim. Orada tam bir Anadolu çocuğu ile tanıştım.Vakur,kendinde güveni fazla, okumaya meraklı, etrafında yine kendisi gibi ülkü eri olan gençlerle kan-tinde oturup sohbet etme imkanı bulmuştum. Bu gençlerin lideri " Muhsin Başkanım " diye çağrılıyordu.
  Daha sonraki yıllar biz parti saflarında iken O;gençliğin lideriydi.
O gençlik ki ; "fetih nesline" eş değerde bir gençlikti… O gençlik Asımın nesli idi…
Muhsin Yazıcıoğlu'ndan önce nicelerini yetiştirip Anadolu'nun uç beyleri yapan rahmetli Türkeş bu kez de bu makama Muhsin evladını başkan yapmıştı.
  Can güvenliğinin olmadığı o kabus dolu yıllarda "serdengeçti"ce Türkiye'nin bölünmesini ,bayrağının değişmesini önlemek için var gücüyle çalıştı çabaladı.
Ülküsü nizam-ı alem ,yolu İlayi Kelimetullahtı!
  Suyu getirenle testiyi kıranı bir tutan zihniyet bir gecede kırkı bini aşkın ülkü erini tüm liderleriyle birlikte Yusfiyelere doldurdu.Savundukları kutsal değerlerle suçladılar…Dengeyi kurmak için ip'e yolladılar… "Asmayıp da besleyecek miyiz " dediler… Gözlerinde nur,dillerindeki dualarla uçmağa vardılar…
Peki bunlar ne yapımışlar dı?
  Bankamı soydular? Türk askerine ve polisine kurşun mu sıktılar ? Ay yıldızlı bayrağın yerine başka bir bayrak için anarşiye mi odaklandılar ? Halkı isyana mı teşvik ettiler ? Anayasal düzeni değiştirmeye mi kalktılar ?
  Yusufiye de Muhsin Başkan ve ülküdaşları beşeri eksikliklerini ikmal ettiler.5,5 yılı hücrede olmak üzere 7,5 yılın her nefesini rabbine adayan bir kul gibi yaşadı. Başkaları olsa o mezardan ancak ceset olarak çıkardı.O ise bir ülkü devi olarak çıktı.
  Kaldığı yerden davası için yeni bir menzile doğru yol aldı.
  Yol ayrımında bile mazi ve mazidekiler hakkında tek bir kelime etmedi.
Türk milletinin vatanseverlerinin gönlüne yerleşti…
  Siyasette dik durdu;ülkülerinden taviz vermedi,değerleri için ilkeli bir mücadele vermeye devam etti.

Yaradanı ile vuslatı arzuladı ve rabbine kavuştu.
Asımın neslinin lideri; Asımın babasının dergahını mekan olarak seçti.
Mekanının cennet olacağına inanıyorum.
Seni çok özleyip arayacağım sevgili.,Başkan..


BETON ÇOK SOĞUK.., ÜŞÜYORUM..


Bir coşku var içimde bu gün kıpır kıpır
Uzak çok uzak bir yerleri özlüyorum
Gözlerim parke parke taş duvarlarda
Açılıyor hayal pencerelerim
Hafif bir rüzgar gibi süzülüyorum

Kekik kokulu koyaklardan aşarak
Güvercinler ülkesinde dolaşıyor
Bir çeşme başı arıyorum
Yarpuzlar arasında kendimi bırakıp
Mis gibi nane kokuları arasında
Ruhumu dinlemek istiyorum

Zikre dalmış her şey
Güne gülümserken papatyalar
Dualar gibi yükselir ümitlerim
Güneşle kol kola kırlarda koşarak
Siz peygamber çiçekleri toplarken
Ben çeşme başında uzanmak istiyorum

Huzur dolu içimde
Ben sonsuzluğu düşünüyorum
Ey sonsuzluğun sahibi, Sana ulaşmak istiyorum

Durun kapanmayın pencerelerim
Güneşimi kapatmayın
Beton çok soğuk, Üşüyorum
Muhsin Yazıcıoğlu

 BETON ÇOK SOĞUK.., ÜŞÜYORUM..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder