YÜKSEKOVA VE ŞEMDİNLİDE MEYDANA GELEN OLAYLARLA İLGİLİ OLARAK GÜVENLİKTEN SORUMLU BAZI KAMU GÖREVLİLERİNİN
DEĞERLENDİRİLMESİ. BÖLÜM 2
II- HAKKARİ MERKEZ , YÜKSEKOVA VE ŞEMDİNLİ İLÇELERİNDE MEYDANA GELEN OLAYLARLA İLGİLİ OLARAK GÜVENLİKTEN SORUMLU
BAZI KAMU GÖREVLİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1. Emniyet Genel Müdürlüğü Heyetice Yapılan Değerlendirmeler
Emniyet Genel Müdürlüğü tarafindan oluşturulan/Terörle Mücadele ye Harekat
Dairesi Başkanı 37348 sicil saydı 1.Sınıf Emniyet Müdürü A.Selim AKYILDIZ
başkanlığında. Asayiş Daire Başkanlığında görevli 70841 sicil sayılı 2.Sınıf Emniyet Müdürü Müslim SAYLİ, İkmal ve Bakım Daire Başkanlığında görevli 108312 sicil sayılı 2.Sınıf Emniyet Müdürü Mahmut YAZICI, Özel Harekat Daire Başkanlığında görevli 108326 sicil sayılı 2.Sınıf Emniyet Müdürü Mehmet Tamer VURAL, İstihbarat Daire Başkanlığında görevli 108353 sicil sayılı 2.Smıf Emniyet Müdürü Ayhan FALAKALI ile Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığında görevli 855İS sicil sayılı
3.Sınıf Emniyet Müdürü Hakan KIRMACI dan oluşan heyetin;
08-12 Kasım 2005 tarihleri arasında Hakkari ili ve ilçeleri Emniyet
Müdürlüklerinde vapmıs oldukları incelemeleri sonucunda düzenlemiş oldukları
15.11.2005 tarihli İnceleme Raporunda. İl Emniyet Müdürü Yaşar AGDERE hakkında;
"10.12.2003 tarihinde atandığı Hakkari İl Emniyet Müdürlüğü görevini halen
sürdürdüğü, Hakkari ilinde son dönemlerde meydana gelen olaylar ve sonrasında yaşanan gelişmelere bakıldığında, olayları okumada ve gerekli tedbirleri almakta II Emniyet Müdürünün yetersiz kaldığının tespit edildiği, Olaylarda inisiyatif kullanma, tedbir geliştirme, hızlı hareket etme ve karar alma konularında ise açıkça yetersiz kaldığının görüldüğü, Gelişen olaylar karşısında Emniyet Teşkilatım savunma konumunda tutması, Çevik Kuvvet yardım talepleri ve ilçe takviyelerinde geç kalmasının, ayrı bir zafiyet belirtisi olarak müşahade edildiği, Kuvvesinde (19) adet zırhsız arazi binek, (16) adet zırhlı araç,
(19) adette panzer araç bulunmasına rağmen olaylarda kullanılan araçların yetersiz olması, birçok aracın ise arızalı tutulmasının idari yönden bir handikap olduğu, yörenin özelliği nedeniyle en çok zırhlı araçlara ihtiyaç duyulduğu,
İl Emniyet Müdür Yardımcılarının ise şark hizmeti görevlerini 1. Sınıf Emniyet
Müdürlüğüne terfi edebilmek amacıyla yönetmelik gereği zorunluluk nedeniyle yaptıklarını, bu görevleri esnasında da herhangi bir adli-idari tahkikata maruz kalmamak için sorumluluktan kaçındıklarının müşahede edildiğini, bu bağlamda, meydana gelen olaylar yoğun bir şekilde yaşanırken, sorumlu oldukları ilçelerde bulunmaları gereken Müdür Yardımcılarının olayları merkezden takip ettiklerini, netice itibariyle kadro tecrübeleri bulunmayan Emniyet Müdür Yardımcılannın bu eksikliklerinin asıl sebebinin, bölgedeki hizmet sürelerini tamamlayıp bir an önce dönme gayreti içerisinde bulunmaları olduğunun"
Yüksekova İlçe Emniyet Müdürü Ergin İŞLER hakkında;
"Terörle mücadele branşlı olduğu, ilçede üçüncü yılım doldurduğu, Kaçakçılığın
yoğun olduğu ve terör örgütünün finans kaynağı konumundaki ilçedeki görevinde bir zafiyetinin bulunmadığı, maddi menfaate düşkünlüğü konusunda bazı duyumların intikal ettiği, ancak, ilçede bulunan 21. Sınır Jandarma Tugay Komutanı ile devamlı olarak toplumsal olaylardaki müdahale şekli ve askeri lojmanların polis tarafından korunması konusunda sürtüşmelerinin bulunduğu, Antalya'ya tayin olup gitme konusunda tavassut lar da bulunmasına rağmen, Trabzon iline tayininin çıkması nedeniyle ilişiğini kesmediği, ancak
2006 atanma döneminde ilişiğinin kesilmesinin uygun olacağının"
Şemdinli İlçe Emniyet Müdürü Tacettin ASLAN hakkında;
"Genel hizmet branşlı olup, ikinci hizmet yılını doldurduğu, Olaylara müdahalesinde, halkla ilişkilerinde ve personeli sevk ve idaresinde herhangi bir zafiyetinin görülmediği, bilakis meydana gelen toplumsal olaylarda Özel Harekat Personeline silah kullanmama konusunda yerinde müdahale ettiğinin müşahede edildiği, ancak, hizmet süresinin bitimi olan 2006 yılı atama döneminde tayininin yapılmasının da uygun olacağının değerlendirildiği, telekulak olayı olarak bilinen soruşturmalarda adı geçen 1.Sınıf Emniyet Müdürü Osman AKIa son derece samimi olduğundan, yöreye ilişkin bilgi sızmaları yapabileceği duyumları
alındığının,"
2. Mülkiye Müfettişince Hazırlanan Araştırma Raporundaki Değerlendirmeler
İçişleri Bakanhânca. Hakkari ili ve İlçelerinde meydana gelen Bombalama olaylarının tûmüvle araştırılması konusunda görevlendirilen Mülkiye Başmüfettişi Yılmaz ASLAN tarafindan düzenlenen 27.02.2006 gün ve 82/8 savıh Araştırma Raporunun sonuç bölümünde:
Halen TOKAT Valisi olan, olaylar sırasındaki Hakkari Valisi Erdoğan GÜRBÜZ'ün;
İl genelinde son dönemde meydana gelen terör olayları konusunda etkili, caydırıcı tedbirler geliştiremediği, Şemdinli olayı ile ilgili olarak ilçede kaldığı üç gün içerisinde insiyatifı ele alamadığı, bu nedenle Şemdinli'de Devlet hakimiyetinin tesis edilememesi, ilçede bulunmasına rağmen Hükümet Konağına gidip bu konularda yeterli tecrübesi olmayan ilçe Kaymakamına destek vermesi, kontrolü ele alması gerektiği halde Kriz Merkezi oluşturmak suretiyle Taktik Alaydan olayları izlemeyi ve yönlendirmeyi tercih ettiği, halkla Devlet arasındaki ilişkilerde sürekli yerel politikacıları aracı yaptığı, kendi insiyatifinde olan
konulan bile sorumluluğu tek başına üstlenmemek adına Kriz Merkezi oluşturmak suretiyle başka kamu görevlileri ile paylaşma yolunu tercih ettiği, kamuoyunu ve medyayı olaylar konusunda zamanında ve doğru bilgilendirmediği, bu nedenle toplumsal olayların artmasına neden olduğu, Şemdinli'de ve Yüksekova'da hayatını kaybeden kişilerin cenazelerinin
Diyarbakır'dan getirilmesi konusunda müdahil olmaması nedeniyle terör örgütü ve yandaşlarına propaganda yapacakları önemli bir alanın bırakıldığı, Şemdinli'de polis noktasının faaliyete geçirilmesini 24 saat geciktirdiği, bölgede ki askeri birliklerden EMASYA Direktifi çerçevesinde yardım istemekten kaçındığı, bunun yerine çevre illerden ve hatta Ankara'dan takviye emniyet personeli getirmeye gayret ettiği, tüm bu hususlarda hatalı ve kusurlu davrandığı, bu konularla ilgili olarak hakkında ayrıca DEĞERLENDİRME RAPORU düzenleneceği,
Hakkari Emniyet Müdürü Yaşar AĞDERE'nin;
Son bir yıllık dönem içerisinde polis sorumluluk bölgelerinde meydana gelen ve ciddi can ve mal kaybına neden olan terör olayları konusunda etkili, caydırıcı tedbirler geliştirilmesi konusunda yeterli gayreti göstermediği, emrindeki polis gücünün ilçeler arasında dağıtılmasında hizmet gereklerine uygun hareket etmediği, emniyet teşkilatının araç gereç konusundaki eksikliklerinin giderilmesi için yazışma yapmak dışında gayret göstermediği, kısa süre içerisinde önemli patlamaların olduğu Şemdinli ilçesine bomba uzmanı ve ekibi görevlendirmediği, istihbarata önem verilmesi gerektiği halde Şemdinli'de istihbarat birimi oluşturmadığı, bu hizmetlerin bir saat uzaklıktaki Yüksekova ilçesinden
karşılanmaya çalışıldığı, 9 Kasım günü Hakkari'den kara yoluyla hareket eden takviye polis gücünün zamanında Şemdinli'ye giremediği ve gece saatlerine kadar bekletildikten sonra ortalık kısmen yatışınca ilçeye intikallerinin sağlanabildiği, kendisinin de ilçede olduğu dönemde Şemdinli'deki polis noktasında dört polis memurunun yüzlerce kişinin taşlı sopalı saldırılarına uğraması sırasında polis memurlarının sürekli yardım çağrılarında bulunmalarına
rağmen yardıma gidilmesini organize edemediği, olaylar sırasında kendisi ilçede olmasına rağmen emniyet Müdürlüğüne gidip olaylara vaziyet etmek yerine Taktik Alaydan olayları takip etmeyi yeterli gördüğü, bu konularda hatalı ve kusurlu davrandığı, bu nedenle hakkında ayrıca DEĞERLENDİRME RAPORU düzenleneceği, Olaylar sırasındaki Şemdinli Kaymakamı Mustafa Cihad FESLİHAN'ın; 9 Kasım patlamasının olduğu andan itibaren bilgi ve tecrübe yetersizliğine rağmen elinden gelen gayreti gösterdiği, halkın fiziki saldın teşebbüsüne de maruz kalmasına rağmen itidalini koruduğu, güvenlik güçlerine yardımcı olmaya çalıştığı, EMASYA Direktifi çerçevesinde olamamakla birlikte ilçedeki askeri birliklerden iyi ilişkileri çerçevesinde yardım istediği ve bu talebinin de karşılandığı, ilçedeki ilişkilerinin iyi düzeyde olduğu, ifadesine başvurulan vatandaşların büyük çoğunluğunun sorulmamasına rağmen
Kaymakamdan memnuniyetlerini ifade etme ihtiyacı hissettikleri, bu nedenlerle hakkında herhangi bir işlem yapılmasına gerek olmadığı, ancak Türkiye, İran ve Irak üçgeninde yeralan Şemdinli gibi terör, kaçakçılık, yasa dışı geçişler konusunda kritik ve kronik sorunları olan ilçenin sınıfının değiştirilmesi suretiyle daha tecrübeli bir Kaymakamın görev yapmasında kamu yararı olacağı,
Olaylar sırasındaki Yüksekova Kaymakamı Aytaç AKGÜL'ün;
Şemdinli Kaymakamı için yapılan değerlendirmenin ana hatlarıyla 15 ve 17 Kasım 2005 tarihlerinde Yüksekova'da yaşanan olaylar nedeniyle Yüksekova Kaymakamı Aytaç AKGÜL için de geçerli olduğu,
Şemdinli Emniyet Müdürü Tacettin ASLAN'in;
İlçede polis bölgesinde son dönemde meydana gelen bombalama olaylarının
önlenmesi konusunda ciddi gayret gösterdiğine ilişkin bir kanaatin oluşmadığı, istihbarata gerekli önemi vermediğinin anlaşıldığı, ancak Şemdinli olaylarının yaşandığı 9 Kasım günü olaylara ilk andan itibaren müdahil olduğu, halkı yatıştırmak için cansıperane gayret gösterdiği, Veysel ATEŞ'in araçtan çıkartılarak emniyete götürülmesini sağlamak suretiyle ilgilinin linç edilmesini engellediği, tüm bu hususlar bir arada değerlendirildiğinde bölgedeki
görev süresinin 2006 yazında dolacağı da dikkate alınarak Şemdinli gibi kritik ilçelerde müstakil görev yapmasının uygun olmayacağı, biraz daha tecrübe kazanması için maiyette çalışmasında yarar olacağı, Bu arada, olay mahallindeki ilk keşfe yeterli güvenlik tedbiri alınmadan gidilmesi, polis noktasına zamanında takviye kuvvet gönderilmemesi, Veysel ATEŞ'le ilgili olarak Şemdinli emniyet müdürlüğünde birden fazla ifade alındığının anlaşılması, bir ifadenin Veysel ATEŞ'e imzalatıldıktan sonra İlçe Emniyet Müdürlüğünün faksından bilinmeyen bir yere fakslanması, ilgilinin emniyete getirildiğinde usulüne uygun üst aramasından geçirilmemesi, bazı askeri kişilerin emniyette kendisiyle görüşmesi gibi hususlar bir araya getirildiğinde, ilgili Adli merciler tarafından yapılacak işlemler saklı kalmak üzere Şemdinli emniyet Müdürü Tacettin ASLAN ve diğer görevliler hakkında gerekli disiplin işleminin yapılması amacıyla DİSİPLİN RAPORU düzenleneceği,
Şemdinli İlçe Emniyet Müdürlüğünde görevli Polis Memuru Ramazan YAKA'nın;
09 Kasım 2005 günü saat 12:00 civarında patlama olduğu dikkate alındığında, saat 12:30'a kadar araç bölgesindeki kargaşanın devam ettiği, bu sıralarda polis noktasına ilçeye giriş çıkışları kapatma talimatının verildiği, yaklaşık bir saat sonra bu talimatın kaldırıldığı, noktada toplanan kalabalığın ilçe merkezine gittiği, bir süre sonra da kalabalık bir grubun 13:30-14.00 civarında polis noktasına ilk saldırıyı gerçekleştirdikleri, ancak gerek noktada görevli polis memurlarının soğukkanlı olmaları, gerekse araya giren bazı vatandaşların
müdahaleleri nedeniyle bu ilk saldırıyı yapan grubun geri çekildiği, 300-400 kişilik bir grupla karşı karşıya kalmış dört polis memurunun ikinci baskından önce bir şekilde takviye edilmesi yönünde tercih kullanılmamış olmasının ciddi bir eksiklik olduğu, nitekim C.savcısının keşfinin başladığı saat 16:00-16:30 civarında da bu sefer daha kalabalık bir grubun polis noktasına saldırdığı, bu saldın sırasında saldırganları vazgeçirme çabası içerisinde olan hiçbir
vatandaşın da olmadığı, havanın da kararmasına rağmen noktadaki polislerin takviye edilmemesi, bu mümkün değil idiyse geri çekilmemesinin ciddi bir tedbirsiz olduğu, Dağ Komando Taburu askerlerinin gelişine kadarki dönemde, o kargaşa ortamında şeritli otomatik silahlara sahip olan polis memurlarının tahrikçilerin oyununa gelip dikkatsiz veya heyecanlı davranmaları halinde telafisi imkansız büyük olayların ve can kayıplarının meydana gelebileceği, ancak noktada görevli polis memurlarının sabırlı ve dikkatli davrandıklarını
söylemenin mümkün olduğu, Ancak, polis memuru Ramazan YAKA'nın kendi açık beyanı, Şemdinli polis noktasında birlikte görev yaptığı Adem ALMAŞIKLI ve Mustafa ÖZCAN'ın beyanları ile sabit olduğu üzere 9 Kasım 2005 günü resmi görevli bulunduğu Şemdinli girişindeki polis kontrol noktasında, kalabalık bir grubun polis noktasını taşladığı, görevli polis memurlarının noktayı savunmak için ciddi bir mücadelenin içinde olduğu sırada cep telefonu ile Doğru Yol
Partisi Genel Merkezini aradığı, DYP Genel Başkanı Sayın Mehmet AĞAR ile telefon görüşmesi yaptığı, içinde bulundukları durumu anlatarak yardım istediği, bir süre sonra kendisinin DYP Genel Merkezinden arandığı ve tekrar DYP Genel Başkanı Sayın Mehmet AĞAR ile görüştüğü, Ramazan YAKA'nın başka zamanlarda da telefonla sık sık milletvekilleriyle görüştüğü veya görüşüyormuş izlenimi verdiği, polis memuru arkadaşlarına tayin zamanlarında yardımcı olmayı teklif ettiği bilgilerinin de alındığı, ayrıca borçlanıp ödememeyi alışkanlık haline getirdiği, çok sayıda icra dosyasının bulunduğu, bu nedenlerle Ramazan YAKA hakkında Emniyet Örgütü Disiplin Tüzüğü hükümleri gereğince işlem
yapılması için aynca DİSİPLİN RAPORU düzenleneceği,
Yüksekova Emniyet Müdürü Ergin İŞLER'm;
İlçedeki göreviyle ilgili ciddi bir zafiyetinin tespit edilemediği, ancak Yüksekova'da meydana gelen bazı bombalama olaylarının henüz aydınlanamadığı ve şüpheli durumdaki bu patlamaların halkın Devlete bakış açısını olumsuz yönde etkilediği, ilçedeki 21 nci Sınır Jandarma Tugay Komutanı ile emniyet hizmetlerinin sunumu konusunda bazı sorunlar yaşadığı, bölgede görev süresi iki yıl olmasına rağmen üçüncü yıldır bölgede çalıştığı, Trabzon iline tayini çıktığı halde ayrılmak istemediği, 2006 atama döneminde ilçeden
ayrılmasının uygun olacağı,
Hakkari İl Jandarma Komutanlığı görevlileri ile ilgili olarak;
a) Hakkari Ü_ Jandarma Komutanı Kurmay Albay Erhan KUBAT'ın; J.Kd.Bçvş. Ali KAYA ve J.Bçvş. Özcan İLDENİZ'i Yüksekova ve Şemdinli ilçeleri bölgesinde bulunan örgüt mensupları hakkında bilgi elde etmek, istihbari ve operasvonel faaliyetlerde bulunmak maksadıyla 9 Kasım 200S günü saat 08:00'den itibaren görevlendirdiği, bu görevlendirmeyle ilgili olarak bir gün öncesinde Hakkari Dağ ve Komando Tugayı ile, Yüksekova ve Şemdinli İlçe Jandarma Komutanlıklarının mesajla bilgilendirildiği, bu görevlendirmede polis yada jandarma bölgesi ayırımı yapılmadığı, ortaya çıkan sonuçlar itibariyle polis bölgesinde çalışma yapılmasının amaçlandığı ve daha önceki tarihlerde de bu tür çalışmaların yapıldığı, polis bölgesinde yapılan bu çalışmalar hakkında ilgili mülki amirlerin ve polis birimlerinin bilgilendirilmediği, jandarmanın polis sorumluluk bölgesinde istihbarat çalışması yapamayacağı, dolayısıyla 2559 sayılı Polis Vazife ve Selahiyet Kanununun Ek 7 nci, 2803 sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanununun 10 ve 12 nci, Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Yönetmeliğinin 19, 21, 146 ve 154 ncü, 15.07.1961 tarihli işbirliği yönetmeliğinin 3 ve 4 ncü maddeleri ile İçişleri Bakanlığının 13.01.2005 tarihli Genelgesine aykırı hareket edildiği,
Bölgede görüşme yaptığımız askeri yetkililerin, istihbarat unsurlarının operasyon yapamayacaklarını, operasyon timlerinin ayn olduğunu ısrarla vurguladıkları, ancak görev onayında terör örgütü mensupları hakkında bilgi elde etmek ve istihbari faaliyetlerde bulunmakla yetinilmediği, operasyonel faaliyette bulunmak görevinin de bu kişilere verildiği, istihbarat elemanlarının bilgi ve belge temin etmesi, bu bilgi ve belgeleri ilgili birimlere aktarması, gerekiyorsa operasyonun o mahaldeki ilgili güvenlik birimleri tarafından yapılması kuralının da bu görevlendirme ile ihlal edildiği,
b) Hakkari İl Jandarma Komutanlığının 730198 askeri plakalı aracı istihbarat
hizmetlerinde kullanacağından 23.09.2005 tarihinde sivil plaka tahsis edilmesi amacıyla Hakkari Valiliğine başvurduğu, Valiliğin bu talebin gereğini yapmak üzere talebi Hakkari Emniyet Müdürlüğüne havale ettiği, bu talebin uzun süre bekletildikten sonra, Hakkari Emniyet Müdürü Yaşar AğDERE imzasıyla 07.11.2005 tarihinde söz konusu araca sivil plaka tahsisi için Valilik Makamına onay sunulduğu, Hakkari Valisi Erdoğan GÜRBÜZ'ün aynı tarihte onayı imzaladığı ve söz konusu araca 30 AK 933 sivil plakasının tahsis edildiği, Ali KAYA'nın ifadesine göre aynı plakalı araçla, aynı kişilerin 7 Kasım 2005 tarihinde de
Şemdinli ilçesine görevlendirildiği ve saat 09:00'da Şemdinli'ye gitmek üzere Hakkari'den hareket ettiklerini söyledikleri, Ülkemizdeki bürokraside yaklaşık 1,5 ay işlem yapılmaksızın beklemiş bir talebin, aynı gün içerisinde Hakkari Emniyet Müdürlüğünce onayının hazırlatılıp, paraf ve imza işlemlerinin tamamlanarak Valilik Onayının alınması, durumun İl Jandarma Komutanlığına bildirilmesi, sivil plakaların başarılması ve takılması ile yine aynı gün sabah saat 09:00'da
alınan sivil plaka ile göreve çıkılması mümkün olmayacağına göre, söz konusu 30 AK 933 plakasının onay alınmaksızın 7 Kasım 2005 tarihindeki görevde de kullanıldığı sonucunun ortaya çıktığı, bu durumda da 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununa ve ilgili yönetmeliğe aykırı hareket edildiği,
c) 09 Kasım 2005 günü Şemdinli görevine gidildiği sırada 30 AK 933 plakalı araçta ; J.Kad.Bçvş Ali KAYA ve J.Kad.Bçvş Özcan İLDENİZ'e ait silah, mühimmat ve evrakların dışında UzJ.Çvş Uğur ÖZDEMİR'e ait; (1) Adet 56-1271485886974 numaralı Kaleşnikof marka piyade tüfeği, (1) Adet Hücum Yeleği, (4) Adet kaleşnikof şarjör, (120) Adet 7.62 mm kaleşnikof fişeğinin de bulunduğu, görev emrinde Ali KAYA ve Özcan İLDENİZ olmak üzere iki kişinin görevlendirilmesine rağmen araçta (3) kişilik silah ve mühimmat bulunmasının jandarma teşkilatının iç disiplinine uygun bir davranış olmadığı, Veysel ATEŞ'in, resmi görevlendirme belgesinde adının olmadığı ve kendi ifadesiyle
Ali KAYA tarafından şifahi olarak göreve çağrıldığı, eğer UzJ.Çvş Uğur ÖZDEMİR'e ait olan silah ve mühimmatlar Veysel ATEŞ için alınmışsa bunun da kabul edilebilir bir tarafi olmadığı,
30 AK 933 plakalı araçta silah ve mühimmatlar dışında, J.Kad.Bçvş Ali KAYA'ya ait; (1) Adet İstihbarat Maksatlı ajanda, J.Kad.Bçvş Özcan İLDENİZ'e ait; (1) Adet Evrak çantası, (1) Adet İstihbarat Maksatlı Ajanda, (1) Adet Disket, (1) Adet Telefon ve Adres defteri Fihristli, (1) Adet Küçük Not Defleri, (1) Adet Şemdinli ilçesine Ait bölgenin harita fotokopisi, (1) Adet Seferi YILMAZ'a ait bilgilerin bulunduğu Dosya, İçerisinde (1) Adet Köy Muhtarlarına ait isim ve telefon listesi (1) Adet İtirafçıların isim listesi, (1) Adet Yardım yatakçıların isim listesi, (1) Adet Terör suçundan arananların isim listesi, (1) Adet Şemdinli ilçesi nüfusuna kayıtlı PKK/KONGRA-GEL Terör Örgütü Mensupları isim listesine ait
dosya, İçerisinde (1) Adet Şemdinli Milis Yapılanması Çizelgesi ve (1) Adet
PKK/KONGRAGEL Terör Örgütü Mensubu Sabri (K) Ali KISIKYOL'un telefon
görüşmelerinde adı geçen şahıslar ile ilgili hazırlanan bilgi notu dosyası, Şemdinli İlçe Jandarma Komutanı ve Cumhuriyet Savcısı ile görüşülmek üzere hazırlanan (1) Adet Sabri (K) Ali KISIKYOL (PKK/KONGRA-GEL terör örgütü mensubu olup Şemdinli-Gelişen- Horyürek mezrası ile Irak-Bermize köyü arasında faaliyet gösterir.) isimli örgüt mensubunun telefon görüşmelerinin özetlerinin bulunduğu dosya, (1) Adet ele geçirilen teröristlere sorulacak sorulara ait dosyanın da bulunduğu, Askeri bir disiplin ve hiyerarşi uygulayan, hemen her konuda ayrıntılı talimat ve yönergelere göre iş ve işlemlerini yürüten jandarma teşkilatının Hakkari gibi terörün yoğun olarak yaşandığı ve her an her türlü komplikasyonun gerçekleşme ihtimali olan bir yörede, gerekli, gereksiz çok miktarda silah, mühimmat ve başkalarının eline geçmesi durumunda jandarmayı sıkıntıya sokabilecek gizli ve kurumdaki dosyalarında muhafaza edilmesi gereken
bilgi ve belgelerin bir araca doldurup göreve çıkılmış olmasının gerek göreve çıkanlar ve gerekse onları görevlendiren ve denetlemeydiler açısından en basit anlatımıyla ciddi bir tedbirsizlik, dikkatsizlik ve görevi ihmal sayılacağı,
Nitekim Hakkari İl Jandarma Komutanlığı kayıtlarına göre araçta bulunan ancak
olaylar sonrasında ilgili resmi makamlara intikal etmeyen ve halen kayıp durumda bulunduğu kayıt altına alman bilgi ve belgelerin yapılan yanlışlığı açık bir şekilde teyid ettiği, Hakkari Ü Jandarma Komutanlığı İstihbarat Şube Müdürlüğünde dosyalarında muhafaza edilmesi gereken Şemdinli ilçesiyle ilgili tüm bilgi ve belgelerin sivil plakalı bir araç ile tedbirsiz ve dikkatsiz ve gereksiz bir şekilde taşmıyor olmasının sonucunda, belki de yıllardır toplanan, emek verilen çok önemli dosyaların terör örgütünün eline geçmesine neden
olunduğu, bundan daha önemlisi bölgede Devlet yanlısı olarak bilinen, güvenlik güçlerine pek çok konuda yardımcı olan kişilerin de bir anda deşifre edildiği ve yaşamlarının bundan sonraki döneminde ciddi sıkıntılarla karşılaşmalarına neden olunduğu, Normal şartlarda haber elemanı olarak kendisinin hizmetinden yararlanılan Veysel ATEŞ'in, resmi araçla, resmi görevlilerle birlikte şifahi talimatla istihbarat toplamak ve operasyon yapmak amacıyla dış göreve götürülmesinin haber elemanlığı sisteminin mantığına aykırı olduğu,
3. CÜ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR..,,
***
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder